rida genom sverige

Hej!
Jag planerar en längre ridtur från Luleå och nedåt landet så långt jag orkar eller till Västerås. Jag har två hästar (en rid och en pack). Är någon intresserad att hänga på? Har någon tips om bra vägval?
K
 
bor ju lite långt ner i landet men blir nyfiken
låter spännande
hur har du planerat övernattningar och allt sånt?

hoppas ni får en underbar resa :)
 
jag tänkte för det mesta tälta, hästarna bindas i "high-line" då de både kan ligga och beta utan att trassla in sig

K
 
Detta verkar verkligen fint, jag har ochså funderingar på att rida genom Sverige och vidare...

Vad är det för hästar du ska använda? Någon tipsade mig om en Holländsk ras som polisen ofta använder där, "Gelderländer" säkert felstavat.


/H
 
Oj, vilken rolig idé. Dock tror jag inte att min rumpa är villig att utsättas för denna typ av prövning ;)

En nyfiken fråga bara: hur har du planerat utfordringen av hästarna? Föreställer du dig att de kan beta gräs m.m. utmed vägen, eller har du kollat upp olika ställen utmed rutten där du kan få tag på hö osv?

Mvh /Joel
 
Hej igen!
Har du plats för en Friluftsnomad på 190 cm ? Det vore bra och roligt att lära sig mer om turer med häst. Det kanske går att vika ihop mig och hänga mig över om inte annat.:)
Kroppen tål det med säkerhet och hästar gillar mig. Jag gilar hästar så det är kanske så enkelt.

Hur gör du med hovarna? Jag tänkte: Sverige är ca 160 mil långt + jag antar att du planerar att ta småvägar och leder vilket ger 200 mil +

/H
 
blev det någon ritt?

Hej!

Det där lät ju riktigt skoj! Hur gick det, blev det någon tur?

/en som längtar tillbaka till hästryggen
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...