Någon som handlat från Bokbörsen ?

Hejsan..

Kanske lite off-topic. Men ändå inte tycker jag.

Är det någon här som handlat från Bokbörsen ?

Längst ned står ju följande.

"Bokbörsen är en annonstjänst. Beställningar går direkt till säljarna. Leverans och betalning sker utan vår medverkan."

På de böcker där det krävs förskottsbetalning gör man alltså en rätt stor risk ? Jag kan inte se något betygsystem likt traderas. Är det säkert att handla med förskottsbetalning via Bokbörsen ?

mvh // Johannes
 
Hej

Har köpt en del och allt har kommit fram. En del är privata och då kan det dröja några dagar men begagnade böcker är helt ok, har du tittat på boken via biblioteket först så att du är säker på att du vill ha den?
 
Också nöjd med Bokbörsen, jag tror dock att jag betalat mot faktura?
( Eller så har det varit så smidigt att det alltid har funkat utan mankemang, att jag inte ens tänkt på att jag förskottsbetalat?)
 
Bokbörsen är suverän. Oavsett var du bor har du tillgång till en mängd antikvariat och privatpersoner som vill sälja böcker. Jag har handlat både mot postförskott och med faktura och har aldrig blivit besviken. Senaste köpet blev ett signerat ex av Zurück in die berge.
 
Har betalat mot faktura samt direkt in på privatpersoners konton.
Kanoners.

Man måste kunna lita på folk!

Handlar det mesta via Internet och aldrig blivit lurad.
Ta i trä!! :)
 
Vad trevligt att många verkar tycka det är kalas. Då ska jag ta och prova handla där inom snar framtid.. Upptäckte bara för några dagar sen att sidan fanns.. Har handlat de flesta av mina böcker på tradera eller second hand affärer.

mvh // Johannes
 
Det finns en annan antikvarisk länk som fungerar fint oxså

http://antikvariat.net/

Nordiska proffs hela lager, har själv beställt en del som inte funnits när jag var inne och efter en 3-7 månader har det dimpt ner ett mail och de flesta priserna har varit ok så jag har hittat en och annan rar bok till min samling.
 

avslutad210712

Gäst
Mig veterligt är Bokbörsen en förmedlingstjänst på precis samma sätt som Blocket och Tradera dvs de säljer inget utan förmedlar bara kontakten mellan köpare och säljare. Handlar man inte på Blocket eller Tradera kanske man inte heller skall handla på Bokbörsen.

Mina egna erfarenheter av att handla genom bokbörsen är bara goda och jag har säkert köpt 25-30 böcker som kan vara omöjliga att få tag på genom nyköp. Bland annat sitter jag idag på Grundstens tre ursprungsböcker i stort härligt format dessutom inköpta till mycket bra pris och framförallt mycket mycket bra skick.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lsjonsson Är det någon som saknar snö? Böcker, film, media 15
petranella någon som har bra tips? Böcker, film, media 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...