Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-23, 19:23
smulan49 smulan49 är inte uppkopplad

Att fråga Garmin Sverige är oftast ganska meningslöst, du kan få vilket svar som helst. Ibland kan man undra om de överhuvudtaget har använt sina produkter, se t.ex. hur de topografiska kartorna är typade. Inte särskilt bra enligt min mening, tydlighet och maximal kontrast under alla ljusförhållanden borde vara riktmärket men där bommar man rejält!

Ska du få ett vettigt svar måste du använda Garmin US forum där de lite seriösare frågorna hanteras.

Vad gäller antalet punkter som kan sparas finns som sagt tidigare två begränsningar. Den ena är när internminnet är fullt av arkiverade filer, den andra kan vara att ett spår inte kan ha mer än 10 000 punkter (eller nåt sånt, har aldrig drabbats av den gränsen då jag arkiverar efter varje dag).
Jag provade att kopiera en massa spår som jag har arkiverade på datorn till gps:ens arkiveringsmapp (där det redan ligger en massa spår) och alla visade sig i gps:en när jag sökte på arkiverade spår och kunde ses på kartan. Sammanlagt mellan 50 000 till 100 000 punkter uppskattar jag det till så det funkade.
Svara med citat