Forum - Visa ett inlägg - Engelsons kläder
Visa ett inlägg
Gammal 2006-11-07, 08:29
klippen klippen är inte uppkopplad

glad Pinewood

Jag kan inte uttala mig generellt om Engelssons kläder. Dock har de märket Pinewood vilket är uppskattat bland bekanta på mina hemtrakter för sina friluftskläder. De (mina bekantingar) använder dem dagligt vid jakt och fiske så slitstarkt är det.

Själv har jag två Pinewood ylleskjortor (65% ull, 35% konststoff) de finns recenserade av mig här på forat. Kort kan jag säga att jag är mycket nöjd med slitstyrka, värme och komfort i övrigt. Nackdelen är just i nackdelen av skjortan, de har nämligen krage med bomullsmanchester på insidan. Det är i.o.f.s. lätt att stå ut med.

Numer för de inte dessa skjortor, sålde fördåligt då de flesta (helt fel val av kunderna tycker jag) väljer quiltade bomullskjortor. Då jag ringde Engelssons och frågade om detta så beklagade de att skjortorna inte lagerfördes p.g.a. den bristande efterfrågan. Men de var inga problem med att ta hem om jag önskade beställa ullskjortor. Detta visar på en god serviceattityd tycker jag.

När jag köpte skjortorna så kostade de 250 SEK stycket och med det priset kan de inte sägas vara annat än ohyggligt prisvärda.
Svara med citat