Hur behandlas jakthundar

Just sådana händelser har hänt massvis av ggr även av ickejagande hundägare. Finns nog inte en ortstidning som inte då och då rapporterar om just precis detta. Under semstertid runt campingplatser mm är detta särkillt vanligt. Nån koppling till jägare annat än att många jägare är hundägare kan iallafall inte jag se. Alla vet att man ska ge fullkomligt sjutton i att hänga hundens koppel på dragkroken vid raster o liknande, men likaväl händer det med sådant här fruktansvärt tillföljd. Information sprids flitigt om risken med det, men likaförbannat.. Vid alla dessa tillfällen tror jag det står en förkrossad människa efteråt som inte kan begripa hur han/hon kunde glömma bort hunden i dragkroken (med nåt extremt undantag i historien där en mkt sjuk individ fått för sig att ta kål på hunden med denna metod...!!) .

Hur i rena herrans namn får du till en koppling till hur "jakthundar behandlas"???
/Jörgen
 
Att Kurt har fått till det som att det bara är jägare och jakthundar som detta händer är jag inte förvånad över efter att ha läst hans andra foruminlägg.
Enkelt att bara ta fasta på sånt som man vill ta fasta på.
 
Jag börjar misstänka att KLAGER är ett s.k. troll eller bara allmänt butter. Det var nån helt obegriplig replik i den förra tråden så nu tänker i alla fall inte jag argumentera mot nåt mer.

Trevlig helg på er! Idag och imorgon ska jag ut i skogen med tjejens Gordon Setter. Ingen björn där vad jag vet och han får vara kopplad, mest pga att han har ont i carpus och ska ta det lugnt.
 
Det verkar vara farligt att skriva inlägg som kan tolkas som kritik mot jägare här...
Man kan ju undra varför just den gruppen är så känslig?
 
Det verkar vara farligt att skriva inlägg som kan tolkas som kritik mot jägare här...
Man kan ju undra varför just den gruppen är så känslig?

Har du sett nån annan grupp som blir påhoppad på samma sätt som jägare blir på detta forum?
Det är några få som hoppar på jägare med de mest sanslösa påståenden ibland som drar ner diskussionerna i gyttjan tyvärr. På det kommer då att vissa av oss jägare, bland annat jag ibland, tillåter oss att sjunka till deras nivå och skriver på samma sätt.

Om vi tittar på KLAGER så har han bland annat påstått att vi jägare orsakar en massa personers död varje år (15 personer tror jag det var) i en annan tråd men har inte förklarat var han fått det ifrån.
KLAGER är nog en av de största jaktmotståndarna på detta forum och sitter enbart och söker saker som han kan anklaga jägare för. Snart vill han väl mena att vi jägare är roten till allt ont i Sverige, även finanskrisen.

Att vi ifrågasätter KLAGER och hans foruminlägg tror jag inte är så konstigt om du börjar studera vad han skriver och hur han skriver.
 
Senast ändrad:
Du, prova att klaga på lättpackare, gärna *i* lättpackar-forumdelen och återkom sen :) Undrar vad de har för skumt för sig hela dagarna egentligen. Ger sig ut med för klena grejer och orsakar säkert hundratals människors död i veckan genom att riskera sitt eget liv och dessutom missionera lättpackning för nybörjare.

Obs! Fet ironi, jag är själv intresserad av att lätta på lasten.

Det verkar vara farligt att skriva inlägg som kan tolkas som kritik mot jägare här...
Man kan ju undra varför just den gruppen är så känslig?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MariaFia Nyfiken på jakt, jaktskytte och jakthundar? Jakt 0
KLAGER Skyddsväst för jakthundar Jakt 13

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...