Äggpulver

Enkel fråga: Var på stan kan jag hitta äggpulver? Har bara hittat äggprotein i en budo butik. kanske jag måste torka själv hummm.
 
Jag har handlat här http://www.friluftsmat.nu/, blir helt OK äggröra/omelett på morgonen, särskilt om man kryddar med lite torkad lök, lax eller annat efter smak!
Tack för tipset! Visserligen dyra grejor, men det är rätt tidskrävande och lite omständligt att torka ägg, så ibland är det tid mot pengar ;)
Det bästa på sidan tyckte jag var den torkade tonfisken!
Det är inte alltid man vill äta rysk torkad sill eller östasiatiska kryddade räkor, men doften när man torkar fisk eller skaldjur hemma är svårbeskrivlig. Varje försök har hittills slutat med skilsmässohot ;).
 
Tackar

Varför hittade jag inte den sidan INNAN årets fjällvandring, nåja det kommer fler.

Lustig prissättning
Lilla påsen kostar 107:-/kg, stora 116:-/kg. Runt 9% tänk om man kunde få runt 9% rabatt på allt

Joanna: Du är modig som torkar sånt som varit under vattnet.
 
Sverige lär vara en av europas största producenter av äggpulver, men det mesta går tydligen på export till Frankrike (där det används till petit four-mixer).
 
Vi brukar torka lax hemma. Vi skär tunna skivor av en laxfilé som varit frusen, marinerar i någon grillolja vi gillar och torkar på en enkel OBH Nordica svamptork, passar bra i äggröran - det blir lätt lite smuligt. (Vi har balkong och ställer torken ute så jag vet inte hur det luktar egenligen... ;))
 
Nu har jag provat köpt äggpulver från Trek & Eat under ett par turer i sommar och säger bara - "aldrig mer". Det vänder sig i magen på mig och ser varken ut som vispade ägg eller ens smakar ägg när man tillagar dem. Finns ju ingen elastisitet efter att man vispat ihop dem. Ser bara löst och äckligt ut. Visst stelnar omeletten, men smakar inte gott.

Gör jag fel eller är det fel märke? Ska de stå och dra innan man tillagar eller hur står folk ut att äta detta? Påsen är inte gammal och det smakar inte gammalt, men blää ändå.
 
Nej det får vara för mig, men tack för förslaget. Tror mer att det själva produkten än märket som jag ogillar. Får hitta på nåt annat eller ta med riktiga ägg.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jaberg Dosering äggpulver Friluftsmat 8
Bulingen Äggpulver dosering Friluftsmat 13
Jörgen Fjaderlatt.se Äggpulver, någon? Friluftsmat 25
rydstedt Var får man tag på billigt äggpulver? Friluftsmat 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...