Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-07, 04:33
blimp blimp är inte uppkopplad

En sadan liten bebis sa skulle jag precis som thureb sager vilja ha pa brostet/magen. Dels for att man mycket lattare kan kolla barnet och dels for att barnet far din/din partners varme. Aven pa natten skulle jag nog fundera pa om det inte ar battre att sova i samma sovsack. Just for att dels varmer du sovsacken, men ocksa for att det ar lattare att fa sig en uppfattning om hur varmt/kallt det ar. Nu finns det ju givetvis vissa nackdelar att sova i samma sovsack ocksa.

Min partner sov i samma sovsack som vart barn da det var svart att fa henne att ligga still i en alltfor stor sovsack. Vart barn 6-7 manader vid detta tillfalle.

Glom inte att en del barn mycket latt somnar om de ar i en sele och da har annu svarare att visa huruvida det ar kallt eller inte. Dessutom ror de sig inte alls da.

Vi var ute en gang nar vi overraskades av kallt vader, vind och sno, och jag maste erkanna att det var svart att avgora om barnet var tillrackligt varmt, vilket var lite oroande. Barnet var vid detta tillfalle 9 manader.
Svara med citat