York - ny faltkanadensare från Long Haul Folding Kayaks

Spännande och kul! Jag har paddlat en del i en Long Haul mark 2 och kan tänka mig att kanoten är ett gediget bygge. Jag gillar ihopfällbara paddelfarkoster, en tur med en PakCanoe hyrd från Avanza kajak i Rogen i somras var väldigt trevlig, mycket pga att kanoten var väldigt trevlig att paddla ”trots” att den var ihopfällbar.

Vad det gäller just York-kanoten undrar jag om den verkligen går i linje mina önskemål. Det bästa med att paddla kanadensare är ju att de är roliga att manövrera, att de är lätta att packa och typiskt sett ska de gärna vara lätt att bära. Denna kanoten var ju rejält tung, saknar reling att häva med paddeln mot och ramen verkar göra det svårt att stoppa i stora väskor. Men den kanske vore bra att ta sig ner för floder och älvar med mycket vatten i? Fast jag tänker att en 2-mansfaltkajak med roder kan vara nog så trevlig då, mycket beror på hur svängvillig kanoten är.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...