Gissa position

Fin bild med fantastiska färger! Av dina ledtrådar förstod jag bara den geografiska inramningen och vvv. Även jag var inne på sligdammar vid någon gruva, kollade t. ex. Aitik utanför Gällivare innan jag förstod att det faktiskt var glaciärvatten. Kul gåta!

Ny bild, var tältar jag?
 

Bilagor

  • Foto0369.jpg
    Foto0369.jpg
    85.6 KB · Visningar: 496
Tackar :)!
Passerade där en vinter för många herrans år sedan och rekade färdvägen hårt inför en juli vandring i området i år som tyvärr fick avbrytas pga skada(dock inte min).

Men...var har jag slagit nattläger?Visa bilaga 27932
 

Bilagor

  • 20150823_203256.jpg
    20150823_203256.jpg
    9.1 KB · Visningar: 401
Och Ursäkta att bilden ligger...men det gick J***** inte att räta till! Och pga ett hårddisk haveri så har jag inte så många turer att välja mellan :(!
 
Med risk för nackspärr lyfter jag tråden till en högre position. Jag tycker mig se en högt belägen kraftverksdamm. Fotot är taget mot nordväst i juni månad, möjligen senare om det är en sådant år. Kanske tältar du nedanför Sluggá?
 
När jag vände bilden rätt fick jag en vy jag känner igen och som vi var i närheten av i Ripnils senaste bildgåta. Det är Salajekna och sjön som nu är 871 vi ser, fotograferat mellan Miehtjerbakte och Labba.

Calle
 
När jag vände bilden rätt fick jag en vy jag känner igen och som vi var i närheten av i Ripnils senaste bildgåta. Det är Salajekna och sjön som nu är 871 vi ser, fotograferat mellan Miehtjerbakte och Labba.

Calle

Stämmer bra, låg ganska högt upp på Miehtjerbakte...och fortsatte nästa dag i riktning mot dom två små glaciärsjöarna. En fantastiskt fin 3-dagars tur under sen Augusti runt Sulitelma i stålande sol :)!
 
Stämmer bra, låg ganska högt upp på Miehtjerbakte...och fortsatte nästa dag i riktning mot dom två små glaciärsjöarna. En fantastiskt fin 3-dagars tur under sen Augusti runt Sulitelma i stålande sol :)!

När jag stod på ungefär samma position hörde jag en dånande fors. Det visade sig att en ispropp hade gått på Salajekna och brunt slamvatten och stora isblock forsade ned. Intressant upplevelse.

Nu kommer en ny bildgåta. Vad ser vi?

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_201.jpg
    IMGF_201.jpg
    98.5 KB · Visningar: 289
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...