Erfarenheter av Bergans Ally

Var läste du det...?

I första inlägget i denna tråd är ett exempel, då gällde det visst på xxl-sport. Så dom kanske rear ut dom emellanåt? Synd att betala för mycket om man inte måste.

Låter inte klokt av xxl att sälja för under 10000 ibland och för 13000 normalt.

Eller var det en äldre version som reades ut så billigt?
 
De bästa priserna hittar man ofta i slutet av säsongen när butikerna vill tömma lagret och frigöra kapital. Jag såg också att flera butiker hade kampanjer på ally i höstas, minns inga priser men det var ett par tusenlappar i rabatt i alla fall.
 
Kanske lite liten....

Hejsan,

Vi har en Ally 17 i familjen som jag skrivit tidigare i denna tråd och är ungefär samma konstellation, dvs två vuxna och liten som numera är tre år. Nu har vi i och för sig oftast packning med oss, så jämförelsen haltar ju lite. Men jag skulle helt klart välja Ally 17 framför 15. De extra 65 cm är sköna att ha och barn växer som bekant ganska snabbt.

Och för att svara på din andra fråga så är mycket identiskt, men vissa saker har de helt klart uppgraderat genom åren.

/ Stefan
 
Begagnat just nu

Såg att det ligger en begagnad Ally på Prylmarknaden till ett bra pris om man vill prova på
 
Prova min

Hej,
Ser att någon söker en billigare Ally eller ville prova en. Jag har en begagnad som jag köpte för många år sen. Vi skulle ha den till ett fjälläventyr som inte blev av. Den var knappt använd när jag köpte den. Jag har använt den en gång för att se hur den fungerade. Nu ligger den mest och "skräpar" i en plastpåse utomhus. Antagligen inte optimalt, men så är det. En av anledningarna till att den blivit liggande är att den saknar sitsar. Den var så när jag köpte den. Vi hade då för avsikt att sitta på våra ryggsäckar då vi skulle vandra och paddla på vårt fjälläventyr. Förra veckan köpte jag en havskajak och det innebär att Allyn kommer att bli liggande. Om någon är intresserad att köpa den för en billigare peng så kan ni höra av er. Vill ni bara prova en Ally så kan ni få göra det, men ni får sätta ihop/plocka isär den själva. Jag bor precis vid en sjö så att provpaddla den är inget problem bara isen släpper (tidigast slutet på april). Bättre att den kommer någon annan till nytta än att den ligger oanvänd hos mig. Den är grön. Jag vet inte modell. Lätt att sätt ihop var den i alla fall, men den saknar som sagt sitsar. Går att köpa nya har jag sett om man vill det.
Jag bor utanför Gävle.
/Ola
 
Sitsar behövs inte heller, det har alltid varit tillbehör vad jag vet. Enkelt är att sitta på ett ihoprullat liggunderlag...
 
Provar gärna!

Om någon är intresserad att köpa den för en billigare peng så kan ni höra av er. Vill ni bara prova en Ally så kan ni få göra det, men ni får sätta ihop/plocka isär den själva. Jag bor precis vid en sjö så att provpaddla den är inget problem bara isen släpper (tidigast slutet på april). Bättre att den kommer någon annan till nytta än att den ligger oanvänd hos mig. Den är grön. Jag vet inte modell. Lätt att sätt ihop var den i alla fall, men den saknar som sagt sitsar. Går att köpa nya har jag sett om man vill det.
Jag bor utanför Gävle.
/Ola

Hej Ola! Har du fortfarande kvar kanoten med möjlighet att man får prova den?
Jag och pojkvännen är väldigt intresserade framförallt av hur den är att sätta ihop och montera ner. Vore ju toppen om det finns tillfälle att testa innan man ”köper grisen i säcken”..
Också nyfiken på hur bekväm eller inte den är med alla stänger i botten..?
Känns den bra och inte så fruktansvärt svår som endel skriver, och är en bra storlek för oss så är vi nog intresserade av köp också! =D
Vänligast hälsning och hopp om svar/ Anneli
 
Prova min

Hej,
Ser att någon söker en billigare Ally eller ville prova en. Jag har en begagnad som jag köpte för många år sen. Vi skulle ha den till ett fjälläventyr som inte blev av. Den var knappt använd när jag köpte den. Jag har använt den en gång för att se hur den fungerade. Nu ligger den mest och "skräpar" i en plastpåse utomhus. Antagligen inte optimalt, men så är det. En av anledningarna till att den blivit liggande är att den saknar sitsar. Den var så när jag köpte den. Vi hade då för avsikt att sitta på våra ryggsäckar då vi skulle vandra och paddla på vårt fjälläventyr. Förra veckan köpte jag en havskajak och det innebär att Allyn kommer att bli liggande. Om någon är intresserad att köpa den för en billigare peng så kan ni höra av er. Vill ni bara prova en Ally så kan ni få göra det, men ni får sätta ihop/plocka isär den själva. Jag bor precis vid en sjö så att provpaddla den är inget problem bara isen släpper (tidigast slutet på april). Bättre att den kommer någon annan till nytta än att den ligger oanvänd hos mig. Den är grön. Jag vet inte modell. Lätt att sätt ihop var den i alla fall, men den saknar som sagt sitsar. Går att köpa nya har jag sett om man vill det.
Jag bor utanför Gävle.
/Ola


Hej,

Nu var detta länge sen, men är den såld än?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Caroline Henriksson Erfarenheter av WIG Mira 520 Paddling allmänt 0
hentor Erfarenheter av Rebel Jara resp Rebel Husky/Big Dog Paddling allmänt 3
sestos Erfarenheter av Artisant 5G Paddling allmänt 2
LasPalas Erfarenheter Lunar 12 Paddling allmänt 0
thureb Erfarenheter? av Ecklas rullager Paddling allmänt 1
Johan Smedman Erfarenheter av Melker Ulvön... Paddling allmänt 3
Ingan Erfarenheter av kajak-import.dk? Paddling allmänt 4
Lico SOT som motionskajak, tips och erfarenheter. Paddling allmänt 5
rotkraft Erfarenheter av kanot från Rogen - Hävlingen -Östra dalälven? Paddling allmänt 8
NOD Vildmarkspaddling Alaska; tips/erfarenheter? Paddling allmänt 1
perhaka Lysefjorden igen! Erfarenheter efterlyses Paddling allmänt 3
Klar11 Wayland kajak - erfarenheter? Paddling allmänt 1
Arkterix Paddling på Korsika? Erfarenheter? Paddling allmänt 2
Trikåmannen Erfarenheter av torrdräkter? Paddling allmänt 40
magnus jonsson Erfarenheter av UK import? Paddling allmänt 0
Trikåmannen Erfarenheter av repskädda? Paddling allmänt 1
manlan Hiko torrdräkt - erfarenheter? Paddling allmänt 12
magnus jonsson Erfarenheter av Palm och Wetsuit outlet? Paddling allmänt 8
Fallber Erfarenheter kring Gatz Mohawk 490 Paddling allmänt 0
Josie Erfarenheter av Alaw bach, GT och Xplore-S Paddling allmänt 5
Yachter Jula kajakkärra - erfarenheter? Paddling allmänt 7
frarol Coastspirit/Zegul 503, erfarenheter Paddling allmänt 4
Disco-Kaj Erfarenheter av havsracer? Paddling allmänt 27
a95180 Erfarenheter/Synpunkter på Reval Cruiser Paddling allmänt 1
a95180 Erfarenheter av Polledo Denia Sprinter Paddling allmänt 2
ÄventyrsCompaniet Aquarius Kajaker - Erfarenheter ? Paddling allmänt 0
tango Erfarenheter av materialet GCX2? Paddling allmänt 0
Razzle-Dazzle Erfarenheter av Ally kanadensare? Paddling allmänt 5
alien Erfarenheter av Current Design? Paddling allmänt 1
niilo Trivium S9-erfarenheter? Paddling allmänt 4
240GL Polska Macur Voyager - erfarenheter, någon? Paddling allmänt 7
soljesp Erfarenheter av Buccaneer? Paddling allmänt 2
Merchoklad Erfarenheter av Touryak efterfrågas! Paddling allmänt 0
Felan Seguin Kayak från Woodenboat, erfarenheter? Paddling allmänt 0
kuah Erfarenheter av Artisan Millenium Paddling allmänt 11
famsundström Erfarenheter av Trapper Salmon K2 Combi? Paddling allmänt 0
oyen K2 i plast - erfarenheter? Paddling allmänt 1
oyen Paddlingsvecka på Åland - några erfarenheter Paddling allmänt 0
andy_02 Erfarenheter vid import av kajak från Estland Paddling allmänt 12
knatte Erfarenheter kajakköp Estland Paddling allmänt 2
skrime Erfarenheter av Garkast (kajaken) Paddling allmänt 1
knatte Erfarenheter från K1 RS från Point 65 ? Paddling allmänt 7
Avslut090305 Erfarenheter av wingpaddlar och "bockade" skaft? Paddling allmänt 11
Nicke.P Abborrlim, finns det några erfarenheter av detta? Paddling allmänt 13
roder Seagull Ocean erfarenheter.... Paddling allmänt 2
ollblo Erfarenheter av GARKAST??? Paddling allmänt 2
HjalmarGL Bergans Ally, tips ang 16,5 eller 17? Paddling allmänt 7
William vilde Bergans Ally Paddling allmänt 6
Skogsstjärnan Ally kanoter Paddling allmänt 18
nilsanders Någon som har monteringsanvisningen för Ally 560? Paddling allmänt 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...