Nyazeland

  • Trådstartare s.ladanges@privat.utfors.se (Stefan Ladänges)
  • Start datum

s.ladanges@privat.utfors.se (Stefan Ladänges)

Gäst
Hej!
jag undrar om någon har någon information om nyazeland?


Jag planerar att åka dit i framtiden och leta något bra fiske vatten.
och jag räknar med att vara borta ca 3 månader så jag vore tacksam om nån hade någon information
 

per.johansson@sigtuna.mail.telia.com (Per Johansso

Gäst
om Nya Zeeland

I tidningen Sportfiske nr 1/99 finns en artikel om fiske på Nya Zeeland som innehåller en del som du säkert har nytta av, fr a inspiration. Den fokuserar mest på flugfiske. Ett sant flugfiskeparadis där på andra sidan!
Tidningen kan du säkert låna på närmaste bibliotek.


Bästa hälsningar PER
 

robert_alander@hotmail.com (Robert)

Gäst
Fiske!!

Hej !
Jag harhaft förmånen att resa runt i Nya Zeeland, och har där testat både ett och annat.
Där finns bra havsfiske i t.ex. Bay of Islands, men också utmärkt öringsfiske på både nord- och sydön. Jag rekommenderar att kolla lite i Lonley Planets bok om NZ. Det finns också massor av sidor på nätet som behandlar just fisket i detta underbara land! Ett exempel är:
www.nzencounters.co.nz


Hoppas att du får ett lika underbart äventyr som jag hade.


/ Robert
 
Hej.

Köp ett årskort direkt. Kostar cirkus etthundra svenska och ger dig fritt tillträde till i stort sett alla vatten, såväl stillastående som rinnande, på både nord och sydön.
När du köper kortet medföljer också utmärkt information om fisket på NZ. Observera att kortet inte gäller på privata vatten och området runt lake Taupo på nordön. I lake Taupo och dess älvar köper man ett speciellt kort och sedan går alla ens fiskedrömmar i uppfyllelse...
Är du osäker på hur du ska fiska, hyr en guide direkt. Det är väl använda pengar och i många vatten en nödvändighet eftersom fisket skiljer sig en del från vad man är van som svensk.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.