Frystorkad mat.

Hej någon som här på forumet har bra tips på återförsäljare med bra priser på frystorkad mat ,fr bla Blå Band ,Real Turmat
 
Mat

Ja, det var en stor pris skillnad på dom produkterna och andra märken.
Någon som provat dom? Är dom ok?
Isåfall ska jag nog beställa.
 
Detta märke finns på diverse lågprisvaruhus (tänk ÖoB). Bara sett pastarätterna dock. Kostar typ 10-12 kr per påse och är en rätt lagom portion, och smakar helt ok. Funkar bra att bara hälla på varmvatten och vänta några timmar (10 min räcker inte) i en termos eller grytmysare. http://www.firmaitalia.it/prodotti_en.htm
 
nog för att decathlon har en del bra och billiga grejer, men den där maten skulle jag inte köpa. Ser inte god ut helt enkelt, färre kalorier också än den kända torrmaten.

Mountain House brukar man kunna få för under 60 kr om man beställer från england.
 
nog för att decathlon har en del bra och billiga grejer, men den där maten skulle jag inte köpa. Ser inte god ut helt enkelt, färre kalorier också än den kända torrmaten.

Mountain House brukar man kunna få för under 60 kr om man beställer från england.

Det är faktist mer kalorier i maten från Decathlon. Det är bara lite mindre portioner än tillexempel Blå band och det finns väl ingen frystorkad mat som ser direkt god ut. Själv kör jag precis som farsi med maten från ÖoB. Jag tycker inte den blir bra av att ligga och dra så jag låter den små puttra med 2 dl mindre vatten så den blir krämigare. Smaken är helt ok för att vara frystorkat.
 
Öobs pastarättr är sladdriga och vedervärdiga skulle jag vilja påstå. Har testat men gör inte om. Då köper jag hellre findus för 20 trots att de också är äckliga.

Brukar finnas på Stadium Outlet också för 50 kr....Ingen delkatess men funkar i nödfall
 
Det är faktist mer kalorier i maten från Decathlon. Det är bara lite mindre portioner än tillexempel Blå band och det finns väl ingen frystorkad mat som ser direkt god ut. Själv kör jag precis som farsi med maten från ÖoB. Jag tycker inte den blir bra av att ligga och dra så jag låter den små puttra med 2 dl mindre vatten så den blir krämigare. Smaken är helt ok för att vara frystorkat.

Men på förpackningarna står att det är knappt 400 kcal/portion i Decathlons mat. Blå Bands ligger på 600 om jag minns rätt.
 
Om man enbart ser till energivärdet är Blå Bands och Aponias (Decathlons märke) bolognese likvärdiga, men som någon annan nämnde är det en mindre portion i Aponias påse. Vilken som smakar bäst kan jag bara gissa mig till.
 
Det är inte frystorkat i den meningen att man bara behöver hälla på vatten, utan faktiskt koka i 7 min, men Knorr Spaghetteria kostar 15 kr för 1 pers (2 port). Jag har bara provat bolognesen och den var överraskande god.
Jag antar att man för att spara bränsle kan koka upp, låta stå 15 min och sedan koka upp igen. Kokningen är ju för att spaghettin ska bli lagad, inte bara blöt
 
Nu har jag inte provat allt som finns i frystorkatväg men för mig är Blå Bands rätter absolut godast och verkar stå sig likbördigt med övriga etablerade märken vad gäller vikt, näringsvärde m.m.
 
Mm håller med om blå band,,, är den som smakar bäst men real turmat är helt jämförbara, men vore väldigt intresserad av var man kan köpa dessa till bästa pris om man köper större antal portionspåsar än styckpriser i vanlig sportbutik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MadMonthicebeer Intresse för "premium" frystorkad mat Friluftsmat 13
Fjorr Packa om frystorkad mat till mindre plastpåsar? Friluftsmat 28
Karolina P Äldre frystorkad mat bytes mot ? Friluftsmat 0
karinsun Frystorkad mat, vilken att föredra? Åsikter om Travellunch Friluftsmat 2
pelka Gammal frystorkad mat! Friluftsmat 3
jotho Frystorkad mat för ca 700 kr/kilot!? Friluftsmat 25
LinaHa Vegetarisk frystorkad mat Friluftsmat 16
jultomten Frystorkad mat Friluftsmat 1
arjaeli Billig och god frystorkad mat för längre vandring Friluftsmat 3
sursta Tips på bra/god frystorkad mat? Friluftsmat 33
johnny76 Frystorkad mat Friluftsmat 4
Frystorkad mat Friluftsmat 2
VA-Mat,Frystorkad mat. Vart köper jag det? Friluftsmat 21
Var köper man frystorkad mat billigast? Friluftsmat 0
såg bortom frystorkad. Friluftsmat 15
JMel Kall frystorkad Friluftsmat 3
sajberjohan Gammal frystorkad Friluftsmat 4
vandrafjäll När det krävs över 4000kcal/dag. Är det möjligt? Friluftsmat 70
Snödrivan Näring i mat efter torkning osv Friluftsmat 22
fonkymon Konserver/mat till stugvandring Friluftsmat 12
Storsorgen Plenny Pot XL Friluftsmat 0
Livetiskuggan Frysa mat Friluftsmat 7
Bra Mat För Magen Friluftsmat 17
HjälpAttVäljaStormkök [Hjälp] Tips på stormkök för 1-2 personer? Friluftsmat 36
Silver Fang Vad för mat till stormkök Friluftsmat 10
nature_epicurean Laktosfri mat på vandring Friluftsmat 7
Kimkim Väska för mat/kök? Friluftsmat 9
avslutmedlemskap0904 Mat i mattermos Friluftsmat 18
såg Mat under eldningsförbud. Friluftsmat 41
Fetknoppen Vegetarisk mat vid eldningsförbud Friluftsmat 15
Nosse "Mini förpackningar" med mat, vart köpa? Friluftsmat 11
Leya Köpa torkad mat i lösvikt Friluftsmat 8
bmw801 Mat utan gas/spritkök? Friluftsmat 33
Lorssan Tips för att slippa laga mat Friluftsmat 25
camoscio Mat ur påse Friluftsmat 14
lottizen Mat för barn i skogen Friluftsmat 6
joanna Påfyllningsbara klämtuber för mat? Friluftsmat 21
avslutatmedlemskap160620 Fryst mat Friluftsmat 4
avslutatmedlemskap160620 Priser på mat i STF stugor Friluftsmat 3
patrikiden Vakuumpackad mat, vilken hållbarhet? Friluftsmat 9
Naturfantast Bra mat när man ska vandra i Australien? Friluftsmat 8
Caminista Proteinrik torkad mat? Friluftsmat 32
avsl_22-07-26 Färdigtorkad mat - var? Friluftsmat 5
jokkjim Tips på hållbar förvaring av mat på turen. Friluftsmat 0
såg Mat på vintern Friluftsmat 9
Madison Mat till endagsvandring Friluftsmat 8
Arnout Återfukta torkad mat. Tips? Friluftsmat 8
Stenistöveln Förpackningar till egentorkad mat Friluftsmat 48
Tagetes Tips på websida med ute-mat! Friluftsmat 0
Lasse Be Torkad mat och vikt Friluftsmat 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...