Bred cykelväska

Hej
Jag letar efter en cykelväska som är stor så att man kan stoppa in en ryggsäck i den. Så det behövs en väska som ska var ca 25 cm utåt från pakethållaren.
Är det någon som ge mig ett tips vart man kan hitta en sådan cykelväska?
 
25 cm? Antar då att det är en liten, redan packad säck. Om vi kallar de 25 centimetrarna för djup, hur bred måste cykelväskan vara? alltså bredden över axlarna när den sitter på ryggen.

Är nästan bombis på att min skulle klara djupet (25) om inte bredden är för stor. Carradice Super C. Men det tror jag många cykelväskor gör. Kan precis ploppa i ett 10 kilos tvättmedelspaket. Ett sånt här om det är till nån ledning.

Själv brukar jag faktiskt cykla med packningen i väskan och ryggsäcken fastsurrad tom på pakethållaren och packa i skogen. Det är för dagsturer. Men det är ju inget som hindrar att man surrar fast en packad rygga heller.
 
Billiga ej vattentäta cykelväskor brukar finnas i modeller som är både bredare och djupare än bättre märken
 
Franska och Engelska kanfasväskor fanns tidigare i riktigt rymliga modeller.
Mina följde med en långfärdshoj jag ärvde.
Se bara till att hälen inte når väskan vid rundtrampet.

go tur
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...