Shimano Exage Mini Tele

  • Trådstartare avslutad210712
  • Start datum

avslutad210712

Gäst
Är spöet nytt för i år eller är det någon som hunnit testa det. Litet och lätt så det föreslår men är det för litet eller går det att använda till lite fjällfiske?
 
Jag köpte ett 210 ML förra sommaren för fiske i mindre vattendrag och sjöar. Innan har jag haft några olika 6" spön (tvådelade) men detta var det första teleskopspö som har varit lite dyrare. Jag använder liten rulle och 0.12 fireline. Spinnare 7-15g och jag är mycket nöjd.

Det är mycket smidigt. Både att ha nerpackat i ryggsäcken och ihopfällt i handen när jag förflyttar mig mellan fiskeplatser där det är risigt. Kast och drill egenskaperna tycker jag är bra. Det enda jag kan varna för är att om överdelen inte trycks ner ordentligt i bottendelen så kan infästningen spricka när korkhandtaget inte håller emot ordentligt.

/Marcus
 

avslutad210712

Gäst
Köpte

ett Shimano Exage Mini Tele 180L som jag har satt en Shimano Aero 1000R rulle som jag köpte billigt ifjol. Och så köpte jag ett årskort i sjöarna utanför knuten så imorgon bär av för att testa lite :)
 
Jag fick en il och måste ha ett 210 ML typ NU = idag.

Vad tycker ni om era spön idag? Man får ge runt 900 för det spöet. Tänkte ha det i ryggsäcken när jag är på jakt och även i tankväskan på hojen (inte jämt men om jag tänkt fiska).
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...