Gissa position

Jag gissar vi är i Kirunafjällen, lite söder om Abisko och ser fjället Giron?

Roligt med så många förslag, tack alla! Men här kom det korrekta svaret från Sauvakavelija. Vi har alltså lämnat Kungsleden och är på väg upp i Ballinvággi strax söder om Abisko, och fjället är mycket riktigt Giron. Skickligt att knäcka detta utan fler ledtrådar! Själv tycker jag bilden kan vara tagen lite "var som helst". Ny bild igen!
 
Fjällen söder om Abisko har jag bekantat mig med, har gjort hittils två höstvandringar där, en till Nissonvaggi och annan till Ballinvaggi. Nästa bild, till vilket fjäll är vi på väg upp nu?
 

Bilagor

  • IMG_7158.jpg
    IMG_7158.jpg
    57.6 KB · Visningar: 394
Hej!

Kul att det var rätt. Nordtoppen är väl värd ett besök - ganska enkel bestigning och ”mycket utsikt för pengarna”.

Men det är tyvärr tomt på svenska fjällbilder i mitt arkiv, så någon annan får lägga upp nästa bild.

/ F
 
Nej, inte Stekenjokk. Att vända blicken uppåt betyder inte nödvändigtvis att röra sig norrut.....

Vi backar några steg lite så mer av den vackert gröna kammen kommer med på bild.
 

Bilagor

  • 22.jpg
    22.jpg
    36.9 KB · Visningar: 166
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.