Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-28, 16:17
Jerran777 Jerran777 är inte uppkopplad

Grattis till ditt spö!

Personligen kör jag nästan uteslutande med 9' spön eftersom jag inte någonsin störs av längden. Varken i båt (där jag fiskar mest), på land eller under transport. Tycker det är en behaglig längd helt enkelt. Man får bra snärt i grejerna.

Däremot har jag aldrig kört multirulle på haspelspön. Det känns bara fel. Jag vill ha en trigger för komfortens skull och angående öglorna så vet jag inte om det har någon direkt påverkan med storleksskillnaden. De är ju olika av någon form av anledning får man väl hoppas. Brukar inte öglorna vara fler på ett spinnspö kontra haspelspö av samma märke också? Tror det... Vet ej varför dock.

Jag gillar inte heller att kasta tyngre grejer med haspel. Inte i längden iaf. Även i mitt fall är det pekfingret som tar stryk till slut. Med tyngre grejer menar jag faktiskt 40 gram och uppåt.

Jag tror det blir en sak för dig att upptäcka själv. Om det går finfint att köra multi på haspelspö.

Angående Calcutta 200 el 300 så kommer du bli nöjd oavsett vilken du väljer. Det är trevligt med storleken på 200:an men 300:an ger dig lite mer utrymme.

Edit: För att vara konkret så kan jag säga att jag hade valt 300:an. Den är större än 200:an ja. Men den är absolut inte för stor för det. Helt perfekt storlek.
Svara med citat