Fiskekort för Rogen?

Någon som vet vilket kort som gäller för sjön Rogen och sjöarna strax norr om denna? Nästan allt jag hittar på nätet leder till Tännäs fiskeområde där dessa inte ingår..
 
Ursäkta för att jag river upp den här gamla tråden igen, men jag åker till Rogenområdet på torsdag och har verkligen ingen aning om vilket fiskekort man ska ha för att få fiska i vattnen där.

På fiskepassets sida finns smart nog ingen karta som beskriver i vilka sjöar fiskekortet gäller. Måste man verkligen chansa på att man fiskar i en giltig sjö eller finns det nån som kan förklara hur det ligger till?
 
Ursäkta för att jag river upp den här gamla tråden igen, men jag åker till Rogenområdet på torsdag och har verkligen ingen aning om vilket fiskekort man ska ha för att få fiska i vattnen där.

På fiskepassets sida finns smart nog ingen karta som beskriver i vilka sjöar fiskekortet gäller. Måste man verkligen chansa på att man fiskar i en giltig sjö eller finns det nån som kan förklara hur det ligger till?

Om du åker fram till Käringsjön så säljer de fiskekort där....
Men gissar att det inte är fiske efter öring röding i Sep.
Men kolla med dem och se.
https://www.facebook.com/Karingsjon/
 
Om du åker fram till Käringsjön så säljer de fiskekort där....
Men gissar att det inte är fiske efter öring röding i Sep.
Men kolla med dem och se.
https://www.facebook.com/Karingsjon/

Tack Morgan!

Visste inte att de säljer kort på plats. Men det blir ju perfekt. Jag har läst att fiske i strömmande vatten och i in och utlopp i sjöarna efter Öring inte är tillåtet i september. Resten av fisket ska visst vara ok, men det är väl bäst att höra med dem vid Käringsjön för säkerhets skull.
 
Enklaste sättet att se var du får fiska och vilka tider gör du på Natureit. Där kan du bland annat se att det nu råder fiskeförbud i större delarna av Rogen-området på grund av att fisken nu leker. Rödmarkerat är alltså fiskeförbjudet.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...