Sportfiskare drabbas-Kan bli Norgestopp hela sommaren

Tack för informationen BB. Går Norges ansökan i EU genom så är det stopp till mitten av augusti....

Skickat från min XT1039 via Tapatalk


Varsågod! Ja, det blir många som får sina fiskesemestrar till Norge spolierade om det går igenom och det är väl kanske lika bra det så att inte blir ännu värre.
Vid svensk-finska gränsen mellan Haparanda-Tornio har dom satt upp ett långt metallstaket som ingen får passera.och sedan ett plastband på 2 m så att folk kan stå och prata med varandra utan att passera gräsen.
 
Tack för informationen BB. Går Norges ansökan i EU genom så är det stopp till mitten av augusti....

Skickat från min XT1039 via Tapatalk

Nja.. för att kunna fortsätta ha stängd gräns i 90 dagar efter nuvarande period går ut 15e maj så var de tvugna att anmäla det 4 veckor innan.

Nu återstår det att se ifall Norge bestämmer sig för att utöka stängningen med 0-90 dagar.

För att anmärka på detaljer.. är väldigt engagerad i den här norgegränsfrågan känner jag! :)

Vad tror ni, chans på norgesemester i sommar?
 
Har ingen tro på att gränsen öppnas helt för semester firare.
Skulle inte idas planera någon resa till Norge i år, när det är så osäkert.
Men jag hoppas verkligen att jag har fel.
 
....
Vid svensk-finska gränsen mellan Haparanda-Tornio har dom satt upp ett långt metallstaket som ingen får passera.och sedan ett plastband på 2 m så att folk kan stå och prata med varandra utan att passera gräsen.

Liten rättelse.
Skicka in en reseansökan två veckor i förväg med detaljer om var i Finland du skall vara. När du skall passera gränsen får du viss upp körkort/pass samt tillstånd för inresa.
Min släkting har precis åkt över till Finland via Haparanda och gått igenom processen
 
Liten rättelse.
Skicka in en reseansökan två veckor i förväg med detaljer om var i Finland du skall vara. När du skall passera gränsen får du viss upp körkort/pass samt tillstånd för inresa.
Min släkting har precis åkt över till Finland via Haparanda och gått igenom processen

Vart söker du det tillståndet.
 
Liten rättelse.
Skicka in en reseansökan två veckor i förväg med detaljer om var i Finland du skall vara. När du skall passera gränsen får du viss upp körkort/pass samt tillstånd för inresa.
Min släkting har precis åkt över till Finland via Haparanda och gått igenom processen

Jag har en kompis på ett jaktforum i Finland som var i Sverige för ca 1 mån sedan o hämtade en hundvalp. Han var i kontakt med gränsvakterna och fick klartecken att åka över o tillbaka till Finland. Sedan blev det 2 v karantän. Nu är han tillbaks på jobbet.:)
 
Varför Norge har råd att stänga landet.

Detta kom ut av ett hål.
 

Bilagor

  • 43F6956B-43E6-4521-8763-C41B5B659140.jpg
    43F6956B-43E6-4521-8763-C41B5B659140.jpg
    25.1 KB · Visningar: 396
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
flugfiskarn r bli lite dött här inne.. Fiske 6

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...