Kortare längdturer med barn i vanlig pulka

Ska upp till Åre och funderar på om det är möjligt att göra kortare längdturer med barn 3,5 år i vanlig pulka och något längre rep till? Mest för att komma ut och Inga backar och så. Någon som har erfarenhet av att ha provat det? Eller är det fjellpulka som gäller?
 
Svårt o undvika backar i fjällen... De är väl om du hittar en sjö eller en bit skoterled som är någorlunda fri fån kuperat..
 
Jo jag tänkte ju kanske bredvid något vanligt plattare längdspår då kring åre, typ där man normalt kör skate.
 
Åresjön kan ju garantera dig platt åkning.
Jag har släpat pulka, mest snowracer på ett sätt som du beskriver. Jag har mest gjort det på väg till någonting annat och inte som en tur i sig självt. Men det handlar framförallt om att jag har barnpulka att använda i sådana tillfällen.

Den enda gången jag minns det som speciellt uppskattat var skateandes på platten, där det blev en del fart.

Bara förläng och fäst repet på ett vettigt sätt. Försöker du knyta fast det i plast handtaget finns det stor risk att handtaget rycks loss till slut.
 
Ingen höjdare. Barnet blir kallt risk att pulkan välter. Finns bra barnpulkor och skid/medtillsatser till cykelkärror. Skaklar är bra när dragaren åker skidor. Lina är däremot bra om man drar barnet på snöfri is.

Thure
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...