Bästa liggunderlaget?

Skriver en ny tråd finns säkert fler redan ang liggunderlag .

kollar med er som har mer erfarenhet än mig ang liggunderlag ;),eftersom det är en djungel med liggunderlag.

vilket är det bästa tresäsongs och som är lätt och blir litet när man packar det och inte prasslar för mycket och inte för hal yta ,inte för smalt,vill inte få känslan att man glider av det när man ligger på det.

Och gärna till bra pris.nu har jag ett gammalt exped syntmat 7, det är dax att byta ut det o det måste ju ha kommit massor av mycket lättare och bättre liggunderlag på marknade!? ;)Så kom med era erfarenheter och tips På liggunderlag.
 
Senast ändrad:
Är det någon speciell modell du tänker på då??;)

Har både rektangulära och mumie formade synmat och synmat UL och Winterlite. Gillar rektangulära och min Exped chair kit.
Alla är 7cm tjocka. Smaksak med modell men de prasslar inte mycket, är bekväma lätta och bra att fylla/tömma. Slipper mögel innuti mha pumppåse.
 
Finns det det lätta och bra liggunderlag som är lite bredare typ 60 cm och ca 185 som ni kan rekommendera ??
 
Finns det det lätta och bra liggunderlag som är lite bredare typ 60 cm och ca 185 som ni kan rekommendera ??

Exped Synmat 7 MW, kanske inte det allra lättaste men troligen lite mer pålitligt och bekvämt. Jag själv är över 190cm, så använder Synmat 7LW, min dotter 7MW. Rekommenderas klart över de smalare varianterna.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vandrafjäll Det bästa, säkraste liggunderlaget för hårda långa vinterturer Bo och sova 14
karinsun Bästa liggunderlaget? (Mammut Softskin CFT eller Trengoworld Air? (Eller nåt annat)) Bo och sova 3
outdoorguy Bästa boendet i skogen till vettigt pris Bo och sova 30
komfortPerZonen Asymmetrisk eller 'vanlig' hängmatta för bästa komfort och modularitet? Bo och sova 5
kmsellin Bästa vintersäcken till vettigt pris? Bo och sova 24
Tact_Crateleap Önskar tips bästa 3p tält under 3000kr Bo och sova 17
mseeri1 Bästa singeltält - tips!! Bo och sova 39
erikh1 Bästa tältkaminen? Bo och sova 13
Staffan Sandberg Ditt bästa och ovanligaste tälttips Bo och sova 7
saraabeiramar Bästa tält lösning för en månad? Bo och sova 9
bengtolovlarson Vilket är bästa 2 mans kupoltält? Bo och sova 24
Skipper_ Vilka är de bästa tältpinnarna? Bo och sova 14
Knoparn Bästa sovsäck sommarhalvåret? Bo och sova 15
skral Bästa tältet för 2000 Bo och sova 15
zzeezz Bästa tält för 3 Bo och sova 15
Suedish Bästa tältet för 2 pers + hund? Bo och sova 9
dknoo Bästa tältet kring 2500? Bo och sova 2
bredviken Bästa sovsäcken under max 1000 kr Bo och sova 13
Zar Vilken tillverkare gör det bästa syntetsäckarna? Bo och sova 39
samme83 Bästa amerikanska sovsäcken Bo och sova 0
Mezzner Hur laga Hillebergstält på bästa sätt? Bo och sova 37
Läraren Bästa dunsovsäcken Bo och sova 25
_Erik_ Bästa liggunderlagskombination? Bo och sova 6
Mr R6 Bästa tältet för mc-semester ? Bo och sova 4
thodan Bästa sovsäcken för barn? Bo och sova 4
sweboss Bästa pris på Genius 23 Bo och sova 1
randomnilla Extra liggunderlag i cellplast under det uppblåsbara liggunderlaget Bo och sova 4
vane505 Vilken längd på liggunderlaget Bo och sova 5
IslandTraveller Fukt på liggunderlaget Bo och sova 3
johan5588 -Glider av liggunderlaget, finns det nåt motmedel ? Bo och sova 7

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...