Route 66 ( färd riktining )

Hej

Jag har en undran on Rout66, kan man få kartbilden att vrida sig rätt mot färdriktningen när man kör bilen? ( Detta är kanske en fråga som inte behandlas här men jag testar )

mvh

Jimmy
 
På laptop eller PDA?

Jag har använt R 66 under fem år på laptop. Har inte sett någon option att få bilden att vända sig "route up". Men jag har inte heller sökt, för jag hade ändå problem med uppdateringstiden för skärmbilden när cursorn kom ut mot kanten.

Finner inget i hjälpfilen till R66 2005 nu heller.

Vad gäller R66 till PDA så är det bara en html bild av karta som exporteras, ingen vektorisering således, så det är knappast användbart.

Jag håller med om att nord upp kan vara knepigt, fr a när man kör söderut och ska svänga åt vänster. Man (jag) får programmera skallen för att hänga med och översätta skärmbilden till verkligheten innan man kommer fram till svängen.
Men mestadels är det en vanesak och det är en stor fördel att inte kartbilden snurrar omkring.

[Ändrat av jonasolof 2004-12-10 kl 13:16]
 
jonasolof; sa:
Men jag har inte heller sökt, för jag hade ändå problem med uppdateringstiden för skärmbilden när cursorn kom ut mot kanten.

I inställningar för GPS kan du välja att centrera kartan kring position.

MVH/Christer
http:/www.clover.se
 
Vetja

men jag kör ofta ocentrerat för jag vill se mer av kartan åt det håll jag kör. PÅ iQue är det lätt, jag bara drar med baksidan av pekfingernageln på skärmen så "föser" jag med skärmbilden åt det håll jag vill. IQuen sitter till vänster om ratten rätt högt så den är lätt att nå med vänster hand. Sen trycker jag på escapeknappen på sidan när jag vill centrera igen. Så smidigt är inte R66. Fast högt upplöst visar R66 vilka gator som är enkelriktade, det gör inte Mapsourceprogrammen fast det är Navteq bakom båda.

Iquen är väldigt lätt att använda, kom just hem efter att ha kört min 13-åring som är i nitåldern till en hårdrockkonsert ute på vischan i Flandern. Själv gjorde jag en avstickare till Gents gamla stad. 20 mil i mörker, helt okända vägar, tvekan blott en enda gång.
[Ändrat av jonasolof 2004-12-12 kl 01:18]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.