Toapapperstabletter

Han berättar om storleken om 500st tabletter, "Serla Maximeter", en toarulle som innehåller 450st ark. En spontan tanke där är att storleksskillnaden är kanske försumbar.

En förpackning om 10st våtservetter är ganska minimal i storleken också. (inte styckesförpackade).

En tablett är alltså ett ark.

Känns som att grejjen mest är wow-känslan när de expanderar, ungefär som med "torkade tvättsvampar".

Dessutom så får jag en spökkänsla om att det är kladdigt om fingrarna att torka bajs från arslet med de där bara genom att kolla på filmen.
 
Kanske inte perfekt

Det är möjligt att dom inte är optimala för bajstorkning eftersom väven är genombruten. Det kan kanske komma bajs på fingrarna. Däremot är dom mycket användbara som servetter, disktrasor, skopvaxningstrasor etc. Man måste inte lägga dom i vatten för att få isär dom, litet brytningar på tabletten ger snabbt en flik att dra i och då får man en torr trasa. Som toapapper förblir nog dom små tabletterna en nödlösning eller också får man ta ett par åt gången.
 
Det fanns ju en större variant också. Men jag fattar problemet. De är väl som såna där våtservetter i strukturen, kan jag tänka.
 
Beklagar lite off topic:

Denna tråd fick mig att tänka på den fantastiska texten om ”skitstickor” skriven av Uno Viklund. Texten har tidigare funnits på fältbiologerna.se och kunde sparas ner i pdf-format, men texten går inte att hitta mera...Har mailat för ca 1 mnd sedan, men inte fått svar.

Är det någon som har denna text sparad på sin dator? Har du det får du väldigt gärna skicka den till mig emil.silenhagSnabelAgmail.com

Hittade en skärmdump på min IPad:
 

Bilagor

  • 815B0FBC-CDF4-4ED1-90C9-0093D7D006AD.jpg
    815B0FBC-CDF4-4ED1-90C9-0093D7D006AD.jpg
    74.2 KB · Visningar: 702
RÖVSKRAPA heter det. Ett litet verktyg som har använts i alla tider. Jag har en nytillverkad liggandes någonstans (ej testat live). Men en smörkniv i trä fungerar utmärkt. Torka och tvätta av efter användning!
 
Fågelström beskriver det där i Mina drömmars stad. Man hade stickorns instuckna i väggspringor på dasset. Alla använde samma.
 
Det visar sig att länken i förra inlägget, direkt till dokumentet, inte fungerar. Man måste göra följande för att kunna komma åt dokumentet:

  1. Gå till https://docplayer.se/10499418-3-4-2013-i-nod-och-lust.html med en nätbläddrare (webbrowser).
  2. Skrolla nedåt på sidan tills tre flikar (SHARE, HTML och DOWNLOAD) syns.
  3. Klicka på fliken "DOWNLOAD".
  4. Klicka i rutan som indikerar att du inte är en robot.
  5. Klicka på knappen "Download Document".
  6. Bläddra i och/eller spara dokumentet.

/Birger
 
Senast ändrad:

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...