Snåla östgötar

Varför är östgötar så snåla med israpporter?
Kollar regelbundet på utsidan och isplankets israpporter men det är mycket sällan någon från Östergötland publicerat.
 
Israpport

Mellan trappen och fågelfröautomaten är det knagglig isbark.
Från automaten till grinden är det blank o fin is med inslag av grässtrån.
Utanför garaget är det saltblandad is som är porös och oåkbar.
 
LLK och Bråvallaskrinnarna

Kanske får de flesta bra uppgifter via LLK och Bråvallaskrinnarna?

Man kan anta att de som är medlemmar i dessa utmärkta klubbar i första hand bidrar med isuppgifter till den egna klubben och andra klubbar via skridskonätssamarbetet. http://www.skridsko.net/

Thure
 
Jag som bor i Motala

brukar ringa in rapporter till Bråvallaskrinnarna
ibland på 011-13 70 25 och ibland skriver jag växelvis här eller på isplanket
för rapporter ringer jag
0141-234405 friluftsfr. i Motala
eller
011 - 13 33 70 Bråvallaskrinnarna

Idag nyårsafton har jag åkt på Göta kanal här Motala (kanon fast med lite löv och skräp på isen)och imorgon tänkte jag kolla in Bocksjön och Salstern/Mvh
 
LLK och skridskonätet

För mig som är med i en klubb (Linköpings Långfärdsskridskoklubb, LLK) får jag förstklassig information via LLK:s israpporter samt skridskonätet (som verkligen lyft iår). Jag har inget intresse i att skicka information till de fria isinformationssiterna. Jag misstänker att alla 2.000 medlemmar i LLK delar min uppfattning.
 
Re: LLK och skridskonätet

kr-val; sa:
För mig som är med i en klubb (Linköpings Långfärdsskridskoklubb, LLK) får jag förstklassig information via LLK:s israpporter samt skridskonätet (som verkligen lyft iår). Jag har inget intresse i att skicka information till de fria isinformationssiterna. Jag misstänker att alla 2.000 medlemmar i LLK delar min uppfattning.

Skall komma ihåg det om du frågar efter något här på siten nån gång. Jag har inget intresse av att hjälpa dig - kompis.
 
Re: Re: LLK och skridskonätet

hakan_l_borg; sa:
Skall komma ihåg det om du frågar efter något här på siten nån gång. Jag har inget intresse av att hjälpa dig - kompis.
Mitt inlägg var inte något angrepp på de fria isinformationssidorna. Jag ville bara förklara varför jag aldrig matar in någon information där. (Om man hittar allt vad man vill ha på ICA Maxi- varför gå till Willys då?) Tvärtom tycker jag det är bra att dessa fria sidor finns för dem som vill utnyttja dem.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...