Clifford kajak

Läste nyligen artiklen om Clifford kajak på http://hd.se/hoganas/2009/01/14/saekerheten-aer-hans-ledstjaerna/

Är det någon här som har tagit en kurs med clifford? Erfarenheter på det??
Är det någon här som funderar på att ta en kurs med Clifford??
Viktigast av allt kanske finns denna clifford på utsidan som medlem??
www.clifford-kajak.com/

//Jonathan

Lars Clifford har en hemsida ()som du vet, men skulle inte tro att han é medlem här.

Däremot é han en otroligt kompetent & duktig paddlare, jag gick en 2-dagars kurs hos honom f några år sen, & har varit där & shoppat lite sen dess.

Jag gillar honom som sören, men enklast é väl att ringa honom & bilda dig en egen uppfattning?
// I-a
 
Näe jag var bara intresserad av hur folk kund gå kurser hos honom, och vad det är som är så bra med honom.
För mig känns det helt obegripligt att han ens får kunder då han inte verkar ha en susning om vad han snackar om när man läser på hans hemsida.

Hade rekommenderat alla som gått en kurs hos honom att kräva pengarna tillbaka och sedan gå till en lite mer kompetent person för kurs.
 
Näe jag var bara intresserad av hur folk kund gå kurser hos honom, och vad det är som är så bra med honom.
För mig känns det helt obegripligt att han ens får kunder då han inte verkar ha en susning om vad han snackar om när man läser på hans hemsida.

Hade rekommenderat alla som gått en kurs hos honom att kräva pengarna tillbaka och sedan gå till en lite mer kompetent person för kurs.

Jag tycker det é rätt märkligt att döma en människa & prata en massa dynga när du inte träffat honom, inte sett honom paddla, uppriktigt sagt inte vet ett skit om honom.

- du har kollat hans hemsida.. Om det é allt du behöver f att ""rekommendera"" så hoppas jag att du aldrig kommer i närheten av mig.. fast det behöver du ju inte, du vet ju allt om mig ändå, & kan "rekommendera" mig åt pepparn el?

El så kanske du bara känner dig trygg att snacka skit eftersom jag inte trodde att han é medlem här? Det é vääldigt lätt att vara stor i truten när den man baktalar inte kan svara för sig.

Hade du haft ngn form av ryggrad hade du inte kräkt ur dig här, utan ringt honom & diskuterat hans hemsida med honom själv.

// I-a
 
Jag tycker det é rätt märkligt att döma en människa & prata en massa dynga när du inte träffat honom, inte sett honom paddla, uppriktigt sagt inte vet ett skit om honom.

- du har kollat hans hemsida.. Om det é allt du behöver f att ""rekommendera"" så hoppas jag att du aldrig kommer i närheten av mig.. fast det behöver du ju inte, du vet ju allt om mig ändå, & kan "rekommendera" mig åt pepparn el?

El så kanske du bara känner dig trygg att snacka skit eftersom jag inte trodde att han é medlem här? Det é vääldigt lätt att vara stor i truten när den man baktalar inte kan svara för sig.

Hade du haft ngn form av ryggrad hade du inte kräkt ur dig här, utan ringt honom & diskuterat hans hemsida med honom själv.

// I-a


Hahaha!! Dags och lugna ner sig lite... Behöver inte bli agressiv :p
Anledningen till att jag undra om han var medlem här var just att jag hade hoppats på att han skulle kunna svara på inlägget. Men det verkar ju du göra bra så det e ju struntsamma :D

Jag kan garantera dig att en hel del av det som står på cliffords sida inte är korrekt. Herr Clifford är säkerligen en jättesjyst kille, men nån vidare duktig kajakcoach är han inte, det framgår ju tydligt på hans hemsida...

Hade jag varit i Sverige och haft mer tid så hade jag med all glädje ställt upp på att delta på en kurs, tur eller vad det nu kan vara för att disskutera ovanstående med Clifford. Men frågan är om det är tillåtet då inte någon av mina kajaker skulle uppfylla Cliffords säkerheteskrav haha!!

//Jonathan
 
Hahaha!! Dags och lugna ner sig lite... Behöver inte bli agressiv :p
Anledningen till att jag undra om han var medlem här var just att jag hade hoppats på att han skulle kunna svara på inlägget. Men det verkar ju du göra bra så det e ju struntsamma :D

Jag kan garantera dig att en hel del av det som står på cliffords sida inte är korrekt. Herr Clifford är säkerligen en jättesjyst kille, men nån vidare duktig kajakcoach är han inte, det framgår ju tydligt på hans hemsida...

Hade jag varit i Sverige och haft mer tid så hade jag med all glädje ställt upp på att delta på en kurs, tur eller vad det nu kan vara för att disskutera ovanstående med Clifford. Men frågan är om det är tillåtet då inte någon av mina kajaker skulle uppfylla Cliffords säkerheteskrav haha!!

//Jonathan

Huruvida du håller m honom el inte é irrelevant, men att dissa en människa på ett ställe där han inte har möjlighet att försvara sig tycker jag é kasst. Helt enkelt.

Dina garantier *gäspar* ursäkta, det säger mig inget. Det finns en massa förståsigpåare inom paddling, & att en del har andra åsikter än vad jag har betyder inte att de har fel, bara att man é olika.

Han gillar inte min kajak heller, men t skillnad fr dig så tar jag den diskussionen m honom.. & m alla andra som inte gillar min kajak, ex alla som förespråkar eskikajaker tycker ju ínte heller om min kajak - sen har vi roder/skädda-fanatikerna.. jisses

Kontentan blir ändå att om du har problem m vad ngn uttrycker, ta det m den personen. Direkt.
// I-a
 
Huruvida du håller m honom el inte é irrelevant, men att dissa en människa på ett ställe där han inte har möjlighet att försvara sig tycker jag é kasst. Helt enkelt.

Dina garantier *gäspar* ursäkta, det säger mig inget. Det finns en massa förståsigpåare inom paddling, & att en del har andra åsikter än vad jag har betyder inte att de har fel, bara att man é olika.

Han gillar inte min kajak heller, men t skillnad fr dig så tar jag den diskussionen m honom.. & m alla andra som inte gillar min kajak, ex alla som förespråkar eskikajaker tycker ju ínte heller om min kajak - sen har vi roder/skädda-fanatikerna.. jisses

Kontentan blir ändå att om du har problem m vad ngn uttrycker, ta det m den personen. Direkt.
// I-a

Hehe :D
Tanken var väl inte främst att dissa honom men du gjorde de nyss till det.
Jag vill mest varna icke paddlare för att ta en kurs hos honom då han inte verkar kunna sin sak (inget fel med det men det är ju dumt att lära ut fel)
Ja har du gått grundkurs hos clifford förstår jag att du inte köper min garantier :D hehe....

Personligen tycker jag att håller man en grundkurs ska man låta deltagarna testa en j*vla massa olika kanoter sen kan vara och en bilda uppfattning. Och man ska inte förkasta andra kajaker, men däremot prata om dess för och nackdelar.

F.ö. så finns det säkert en hel del liknande oseriösa företag i sverige. I sverige verkar det som om man har den uppfattningen att har man paddlat i över 20år ja då kan man bli s.k, instruktör. sen kvitttar resten även om man paddlat "fel" i 20 år....
Men men det är bara min personliga uppfattning så att säga :p haha!
 
Hehe :D
Tanken var väl inte främst att dissa honom men du gjorde de nyss till det.
Jag vill mest varna icke paddlare för att ta en kurs hos honom då han inte verkar kunna sin sak (inget fel med det men det är ju dumt att lära ut fel)
Ja har du gått grundkurs hos clifford förstår jag att du inte köper min garantier :D hehe....

Personligen tycker jag att håller man en grundkurs ska man låta deltagarna testa en j*vla massa olika kanoter sen kan vara och en bilda uppfattning. Och man ska inte förkasta andra kajaker, men däremot prata om dess för och nackdelar.

F.ö. så finns det säkert en hel del liknande oseriösa företag i sverige. I sverige verkar det som om man har den uppfattningen att har man paddlat i över 20år ja då kan man bli s.k, instruktör. sen kvitttar resten även om man paddlat "fel" i 20 år....
Men men det är bara min personliga uppfattning så att säga :p haha!

Jag har gått kurser på fler ställen..
Men det é klart, genom att säga så om mig så kan du ju förkasta allt jag säger oxå, så behöver du inte ta till dig av det jag sa
- dvs om du har kritik mot ngn, ta det m den personen
- det é fortfarande ditt sätt jag vänder mig mot. Du beter dig illa, & det kvittar om du é världsbäst el amatör, det é liksom ingen ursäkt f ditt beteende.
Men det var ju det jag sa redan i mitt första svar, att du förmodligen kommer kasta skit på mig nu, & det gjorde du ju.
El flåt, du VARnar säkert bara..
// I-a
 
Herr Clifford är en veteran inom svensk paddling och han har lika mycket rätt att ha åsikter som sådanana som är NILare.
Majoriteten av NILarna har varken lust eller kunskap att paddla kajakerna som Clifford anser är bra.
Erling Bengtsson (Swima) och Clifford har hållit på ungefär lika länge med kommersiella kurser inom paddling, dvs de lade grunden för kajakboomen som började på slutet av -80 talet.
 
Näe jag var bara intresserad av hur folk kund gå kurser hos honom, och vad det är som är så bra med honom.
För mig känns det helt obegripligt att han ens får kunder då han inte verkar ha en susning om vad han snackar om när man läser på hans hemsida.

Hade rekommenderat alla som gått en kurs hos honom att kräva pengarna tillbaka och sedan gå till en lite mer kompetent person för kurs.

Tavy, kan du vara mer specifik? Det är ganska svepande omdömen du kommer med, vad är det speciellt som du retar dig på hos Clifford?

/Peter
 
Herr Clifford är en veteran inom svensk paddling och han har lika mycket rätt att ha åsikter som sådanana som är NILare.
Majoriteten av NILarna har varken lust eller kunskap att paddla kajakerna som Clifford anser är bra.
Erling Bengtsson (Swima) och Clifford har hållit på ungefär lika länge med kommersiella kurser inom paddling, dvs de lade grunden för kajakboomen som började på slutet av -80 talet.

Jag håller helt med om rätten till en egen åsikt. Han har ju ett starkt fokus på säkerhet och det är ju bra.
Lite nyfiken på vad för kunskap som krävs att paddla de ovan nämnda kajaker.

/Erik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
K-Anka Ponton-film av Clifford Paddling allmänt 50
Snödrivan Padda som gps och karta på kajak Paddling allmänt 3
Vindrot Första distanspaddlingen! Larv - Lidköping Paddling allmänt 4
erikmanhold 450KM, vad för typ av kajak? Paddling allmänt 12
Snödrivan Packluckor Vally kajak Paddling allmänt 0
Snödrivan Toppcoat på kajak Paddling allmänt 2
LoveLins Trapper Salmon K2 Combi reparation Paddling allmänt 6
tango Bra röd lampa för biltransport av utskjutande kajak i mörker Paddling allmänt 35
Perambulate Hjälp om vad detta är för Kajak? Mysteriet med den förlorade modellen. Paddling allmänt 4
MrNiklas Tips på kajak till kort person Paddling allmänt 8
kursiv Söker boken "Paddla kajak i bohuslän" Paddling allmänt 7
stefan.svard Daglåda kajak Paddling allmänt 8
Rune E Stulen kajak Paddling allmänt 11
stefan.svard Kajak i Karskrona skärgård med start i Verkö Paddling allmänt 5
mojson Kajak och Sup Lofoten Paddling allmänt 3
WästyKajaky Expedition/ Långfärdspaddling Norge-Sverige.... Paddling allmänt 2
sten-o efterlysning stulen kajak Paddling allmänt 0
Tibbelit Köpa paddel till kajak - Seahawk? Paddling allmänt 5
EmmaBylin Behöver råd ang kajak Paddling allmänt 3
Attila1 Vilken typ av kajak bör jag välja? Paddling allmänt 2
Estland Hjälp en nybörjare! Paddling allmänt 18
tapinim köpråd till min första kajak Paddling allmänt 8
anglah Hyra kajak som överviktig? Paddling allmänt 27
patoll Vad är detta för kajak? Paddling allmänt 10
randomnilla Kajak som nybörjare i Bohuslän Paddling allmänt 4
Tomas_H Iläggningsplats för kajak och parkering Stockholm skärgård Paddling allmänt 4
Camomilchen Flytta K2 kajak och upphängning Paddling allmänt 12
memyc Seabird, Seahawk, Seayak eller något annat? Paddling allmänt 4
Crimper Skydd för kajak vid förvaring Paddling allmänt 12
Granstubben Vikbar kajak från Outl1 Paddling allmänt 0
malaurin Vad är det här för kanot/kajak? Paddling allmänt 1
MieEss Är större eller mindre kajak att föredra? Paddling allmänt 44
catnil Kajak med både skädda o roder Paddling allmänt 9
orjanraberg Kajak på bilar med rails med endast två fötter? Paddling allmänt 16
Moga Lägga i kajak från is? Paddling allmänt 17
Sewen Köpa kajak med skädda Paddling allmänt 15
MrBjorn Transportera kajak Paddling allmänt 12
Moga Kikare från kajak? Paddling allmänt 15
Skogsäventyret Hjälp ställa in pedaler, Seabird kajak Paddling allmänt 4
tango Förvara kajak med packluckor stängda eller öppna? Paddling allmänt 10
Rinte Vatten vid långpaddling Paddling allmänt 14
jonas_skoglund Värdeing av kajak Paddling allmänt 0
marale_kth.se Köpes dubbel kajak Paddling allmänt 0
smejen87 Hjälp med kajak Paddling allmänt 12
Hannafors Var köpa fyrkantigt lock till kajak? Paddling allmänt 3
dmitrij 2-manns uppblåsbar kajak Paddling allmänt 11
KaptenKrok Vad heter eran kajak/båt? Historie bakom namnet? Paddling allmänt 17
Kal-P-Dal Lättrollad eller svårrollad kajak... Paddling allmänt 15
winston Köpa kajak Paddling allmänt 17
krilars Att åka bekvämt med kajak på taket Paddling allmänt 13

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...