Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-12, 17:30
93056 93056 är inte uppkopplad

Ja visst är din variant en komplett Android-mobil, och kör man den off-line utan sim-kort som en ren vandringsnavigator kan man ju ha sin ordinarie mobil igång till allt annat resonerar jag utifrån mina egna behov. Jag kanske skulle resonera annorlunda om jag slapp vanliga "sim-kortstelefonin" och kunde köra IP-telefoni registrerat på fler än en enhet. Men jag skulle inte vilja gå omkring på stan med din läckerbit på handleden bara för att den är en komplett mobil - trots att de flesta idag har så stora mobiler-displayer att de ändå måste gå och hålla dem i handen. Alternativet idag är väl joggarna med sina överarmsfästen för mobilerna.

Vi har definitivt inte sett slutet på den här historien, men du och jag och några andra okända pionjärer får ju lida av att den tekniska utvecklingen går alldeles för långsamt för våra individuella behov. Jag saknar standarder, flexibilitet och modularisering i produktutvecklingen och möts av påtvingad "mainstream".

Om vi skippar handlederna så fungerar Locus Map Pro med Örnsätrans kartor i vanliga Android-mobilen suveränt som bilnavigator om man förstås har fästen för detta på instrumentpanelen, följer alla trafiklagar samt som vanligt har sitt goda omdöme med sig... Det är ett högkvalitativt lågbudgettips som förstås bara gäller så länge kartorna är hyfsat aktuella och beroende på var man kör i vårt avlånga land. Om man har en modern bil med egen display och Android Auto-funktion så kan man också koppla in sin mobil i samma display.
Svara med citat