Vad är inte gjort än?

Jag har ett par kompisar som sitter på en outforskad glaciär i Kyrgyzstan och hoppas göra ett antal förstabestigningar, för se vad dom lyckas med när dom kommer hem om en två veckor ungefär. Sen var det inte så länge sen nån gjorde en ny rutt på Matterhorn.
 
Äventyr handlar för mig om att "flytta på gränser", mina egna och/eller andras.

Om någon blir salig av att köra MTB nerför Everest så önskar jag dom all lycka. Om man dessutom får någon annan att betala för försöket så tycker jag man förtjänar en eloge för sin säljförmåga.

För mig blir det mer blygsamma grejer som att dyka, paddla, klättra, MTBa (eller något annat) på ett sätt som jag inte trodde var möjligt för mig, att lyckas (faktiskt att misslyckas också) gör mig lycklig och ska jag vara ärlig så är det den enda personen vars åsikt har något värde...
 
Äventyr handlar för mig om att "flytta på gränser", mina egna och/eller andras.

Om någon blir salig av att köra MTB nerför Everest så önskar jag dom all lycka. Om man dessutom får någon annan att betala för försöket så tycker jag man förtjänar en eloge för sin säljförmåga.

För mig blir det mer blygsamma grejer som att dyka, paddla, klättra, MTBa (eller något annat) på ett sätt som jag inte trodde var möjligt för mig, att lyckas (faktiskt att misslyckas också) gör mig lycklig och ska jag vara ärlig så är det den enda personen vars åsikt har något värde...

håller med! äventyr är för mig att utmana mig själv!
 
sju lägsta topparna

hmm
funderar på att bestiga de sju lägsta topparna på de sju kontinenterna, är det gjort så ska jag bestiga de sju nästlägsta topparna på de sju kontinenterna. Om det är gjort går jag nog och lägger mig ett tag i en hammock och funderar vidare..........
 
hmm
funderar på att bestiga de sju lägsta topparna på de sju kontinenterna, är det gjort så ska jag bestiga de sju nästlägsta topparna på de sju kontinenterna. Om det är gjort går jag nog och lägger mig ett tag i en hammock och funderar vidare..........

Ha ha, gör det, du kommer att förorsaka de längsta trådarna i något internetforums historia när alla ska bestämma hur den lägsta definieras. Snacka om att Utsidan crew får köpa feta servrar :)
 
Vinterbestigning av K2 är väll inte gjord än?

Ingen har ännu klarat av att klättra ett 8000m berg vintertid i Karakoram.
K2, Nanga Parbat, Broad Peak och Gasherbrum 1 och 2 är alla öppna för en första vinterbestigning.

Polackerna har försökt många ggr, men inte lyckats. Tydligen betydligt värre förhållanden vintertid i Karakoram än i Himalaya.
 
Ett lite mer rimligt alternativ är väl kanske att bestiga den hösta punkten i alla Europas länder. Har ju redan gjorts, men kanske inte av en svensk?
 
Är det någon som frivilligt och planerat har övernattat med tält på toppen av Everest? Och de andra i 7 summits? Säkert totalt livsfarligt och dumt men å andra sidan görs det ju mycket galenskaper för berömmelse och rekord.. Om vädret är stabilt och man har rejält med syrgas och tjockaste sovsäcken på planeten kanske det är teoretiskt möjligt i alla fall?
 
Är det någon som frivilligt och planerat har övernattat med tält på toppen av Everest? Och de andra i 7 summits? Säkert totalt livsfarligt och dumt men å andra sidan görs det ju mycket galenskaper för berömmelse och rekord.. Om vädret är stabilt och man har rejält med syrgas och tjockaste sovsäcken på planeten kanske det är teoretiskt möjligt i alla fall?

Det är redan gjort.
En sherpa vid namn Babu Chiri spenderade 21 timmar på Everest summit i ett specialbyggt tält från Mountain Hardwear.

http://www.youtube.com/watch?v=VP019LNdc0E
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
xtrem Lars Monsen har gjort det igen Expeditioner 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...