vart?

Vad har hänt, varför har fiskeforumet dött.. Var e alla glada fiskare?!

Jag gjorde ett lite försök att äntra ett nytt fiskeforum så jag begav mig till http://www.edgeflyfishing.com för att se vad deras forum kunde göra för min kunskapstörst, men herre jevlar vilket *nalt forum.. Det var det värsta, aldrig har jag sett så många skriva så mycket om absolut allt utan att få fram något.. Utsidans forum e ju rena "snillen spekulerar" i jämförelse..

Ni e väl inte där eller?
 
Jag ar har! Stallde en go fraga for ett tag sedan om fisket i Indonesien, men det var ju ingen av er myggharmare som visste nagot om det.
 
Jaa...

när det börjar bli kallt och vitt, så transformeras Flugfiske-Brook till Telemarks-Brook, men jag gissar att bristen på fiskemöjligheter under den vita delen av året är anledningen till bristande aktivitet på Fiskeforumet.

Hmmm...jag gissar att det finns de som frekventerar både Utsidans fiskeforum och det på Edgeflyfishing, så att det är väl på sin plats att vara diplomatisk...det lilla jag har tittat in där så är det j*vligt mycket sk*tsnack om helt ointressanta saker...detta var den mest diplomatiska formulering jag kan uppbringa om det forumet...synd på en site som annars är bra och intressant.

/Anders B
 
höhö.. Nog visste jag att fiske-brook blev skid-brook nån gång i mitten på Oktober, men i ärlighetens namn så verkar det som om våra övriga fiskeskribenter har dragit till grannkommun eller så..

Angående fisket i Indonesien så e det nog som du säger, det är nog många som vill men få som provat.. Det södraste jag fiskat är ju trots allt i Skåne..

Jag ska inte bara b*jsa på edge för det är som du säger förutom forumet en klart vettig sida, men dom som klagar på att det e mycket skitsnack på utsidan borde göra ett besök där eller på mitt andra "hat" forum - jägareförbundet.. *ryser*

Jaja... jag får väl somna in tills bindarnerven väcker mig igen någon gång efter nyår..

Skitfiske!!
 
Patric...

om du hostar upp kosingen så följer jag gärna med dig till Nya Zeeland, det lär ju vara säsong där den här tiden på året ;)

/Anders B
 
Verkar i det tysta...

Jodå, vi finns nog kvar fast vi har blivit lite tysta. Efter en hård fiskesäsong så kände jag faktiskt lite mättnad, men det kommer nog snart igen.

Angående EdgeFlyfishing så håller jag med om att det är rena LunarStorm-siten (har iofs ingen kunskap om LunarStorm, men som jag förstår är det tonåringarnas tillhåll).

Jag får väl retas lite med Graip om hans vadarbyxefrågor lite så blir det fart på diskussionen. ;-)

Peppe
 
jaaa... drömsenariot vore väl om det började växa sedlar ur häcken på mig så jag kunde bjuda på fiskesemester på Nya Zeeland (enl. önskemål)

(schönt att veta att ni inte lämnat mig helt ensam ialla fall)
 
Säsongen inte slut

Som pinfärsk medlem måste jag berömma detta forum. Seriöst och många kunniga deltagare. Ibland får jag dock aningen av ett intryck av att det är en väldigt tight kärntrupp som diskuterar med varandra. Det är väl inte något negativt utan vi andra får väl hoppa in och delta efter bästa förmåga.
EdgeFlyfishing's forum som diskuterades är väl inte så mycket att säga om. Jag ser det som en form av barnkammare där ynglen tränar för att senare komma igång och bli seriösa (flug)fiskare. Så det behövs nog också.
Men: Säsongen är väl inte slut! Isen här i trakten låg visserligen ett tag men nu är flugfisket igång igen. Det är bara att dra på luvan och ge sig ut. Samt titta på TV4+'s Jakt & Fiske. Ett par riktigt hyfsade flugfiskeavsnitt har de lyckats åstakomma hittills.
Röding.
 
Jag vet vad som hände!

Admin bytte namn på fiskeavdelningen. Förr hette den något i stil med "Fiske (med fluga i ... strömmar...)" att jämföra med dagens "Fiske (Fiske på naturens villkor)". Således har skaran av flugfiskefanatiker spätts ut av diverse annat...

Har själv konverterat helt till Edge, men tittar in här ibland - mest av nostalgiska skäl.

Ang. Edgesvamlet så är det lite vad man gör det till. Ställ en seriös fråga så får du ofta åtminstone något bra svar (bland annat). Kompetensen finns i alla fall!

Spekulera vidare ni - nu drar jag till Edge o har kul !
 
Har vart reggad ett tag på edge o det känns lite galet faxiz så man har ej lagt så många inlägg där plus att man känner sej lite utanför faxiz det känns lite mer jordnära här så att säga


Men deras reseskildringar är kanon och oftast roliga o fina kort
 
FJS90/91; sa:
Vad har hänt, varför har fiskeforumet dött.. Var e alla glada fiskare?!

Fisket ligger lite "på is" just nu trots att ingen is ännu har setts till i Skåne. Dock känns det lite oinspirerande att fiska just nu och jag väntar med spänning tills havsöringssäsongen drar igång i januari.

/Dave
 
Re: Säsongen inte slut

Röding; sa:
Som pinfärsk medlem måste jag berömma detta forum. Seriöst och många kunniga deltagare. Ibland får jag dock aningen av ett intryck av att det är en väldigt tight kärntrupp som diskuterar med varandra. Det är väl inte något negativt utan vi andra får väl hoppa in och delta efter bästa förmåga.

Röding.

Välkommen!! Kul med nya fiskare.. (Jag tycker oxå att dom andra e lite jobbiga)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...