Hur raderar jag mitt konto på utsidan?

Borde inte utsidan ha det valet under "din sida"? Lite omständligt att säga till en admin.

Jo man kan ju tycka det...
Jag kan väldigt enkelt gå med i min lokala friluftsförening/scoutkår och lika enkelt gå ur den när jag så känner för det. Varför finns inte den möjligheten på elektroniska "föreningar" (läs: forum)?
Min gissning, som jag misstänker ligger närmre sanningen än vad de drivande bakom sajten vågar erkänna, är att färre medlemmar betyder mindre pengar i de egna fickorna. Därför vill man hålla kvar inaktiva medlemmar så gott det går.
 

avslutad210712

Gäst
Jo man kan ju tycka det...
Jag kan väldigt enkelt gå med i min lokala friluftsförening/scoutkår och lika enkelt gå ur den när jag så känner för det. Varför finns inte den möjligheten på elektroniska "föreningar" (läs: forum)?
Min gissning, som jag misstänker ligger närmre sanningen än vad de drivande bakom sajten vågar erkänna, är att färre medlemmar betyder mindre pengar i de egna fickorna. Därför vill man hålla kvar inaktiva medlemmar så gott det går.

Du menar lika enkelt som på Facebook dvs när du "raderar" ditt fb-konto så lägger du det bara i vila. Känns liksom lite sisådär och definitivt inte att man "raderar" kontot.
 
Du menar lika enkelt som på Facebook dvs när du "raderar" ditt fb-konto så lägger du det bara i vila. Känns liksom lite sisådär och definitivt inte att man "raderar" kontot.

Nej, jag påstod aldrig att utsidan var ensamma om detta eller att någon specifik sida var bättre.
Samma princip gäller för Facebook, fler medlemmar=mer uppgifter att sälja.

Nu är inte jag speciellt kunnig inom datorer men jag vägrar att tro att det skulle vara tekniskt omöjligt att radera sin profil och all data kring den på ett för användaren enkelt sätt. Nej, det är andra orsaker som ligger bakom krånglet...
 

avslutad210712

Gäst
Nej, jag påstod aldrig att utsidan var ensamma om detta eller att någon specifik sida var bättre.
Samma princip gäller för Facebook, fler medlemmar=mer uppgifter att sälja.

Nu är inte jag speciellt kunnig inom datorer men jag vägrar att tro att det skulle vara tekniskt omöjligt att radera sin profil och all data kring den på ett för användaren enkelt sätt. Nej, det är andra orsaker som ligger bakom krånglet...

Nej självklart är det inga som helst problem att radera en användare genom en knapptryckning. Rent tekniskt handlar det bara om att radera ett antal fält i diverse databastabeller.

Det jag menade var att på utsidan får man be någon om att göra det medans man på FB kan göra det själv. Dvs man tror att man raderat sitt konto medans man i själva verket bara parkerat det vilket jag tycker är ett rent bedrägeri.

Självklart handlar det om pengar i slutänden. Ju fler medlemmar man har desto intressantare är det för annonsörer. Dock finns det en annan sak som kan vara av intresse om man måste be en administratör radera och det är att man inte raderar sitt konto med en knapptryckning bara för att man blivit förbannad på någon i en forumtråd. Tro mig jag känner "någon" som gjort det. Får man tänka efter en extra minut kanske man lugnar ner sig och inte gör något överilat.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...