Gratis klätterprylar!

Hej alla glada klättrare!

Jag försökte ju ordna en prylbytardag härom veckan för att ge nytt liv till prylar som jag samlat på mig med tiden men som jag inte längre har någon användning för. Problemet var att de flesta som kom redan hade vad de behövde och mer, så många med mig gick hem med nästan lika tunga ryggsäckar som de kom med.

Jag försöker så här istället, min tanke är att den här tråden kan få finnas kvar om det är fler som har saker de inte behöver så kan de ju också lägga upp det här.

Först till kvarn! Möt mig i Stockholm eller betala frakten så skickar jag varsomhelst.

Black Diamond N'Force Ascender, blå/höger, knappt använd, har tappat den vänstra..
Petzl Basic Ascender, knappt använd.
Petzl Pro Traxion, knappt använd.

Klätterhjälmar:
Petzl Ecrin Roc och Elios Classic, välanvända men bra bruksskick.

Metolius Waste Case med 5-6 wagbags. Oanvänd inuti men lite sliten på utsidan..
Yates Big Wall rack, utrustningssele/bröstsele, knappt använd.

Min förhoppning är att sakerna kommer till nytta och att jag inspirerar andra att göra samma sak. Kom igen nu horders, lätta på trycket!
 
Ha ha, det har pratats här på utsidan om fantasipriser (höga) för beg utrustning. Här vart det fantasipriser åt andra hållet!
 
Har redan fått porto och mer därtill överfört från de som jag skickade prylarna till. Känns härligt att ens överflödiga grejer kommer till användning hos någon annan. Dessutom är det berikande för själen att ge bort saker. Allt är ju bara till låns ändå i livets lotteri!

Om man inte använt något på säg ett år, har man då inte förbrukat sin rätt att äga det på nåt sätt? Är jag ensam om sådana tankar?
 
Vælkænt kilset med dubbla storlek 9. (Jag er Wallnut-kille).
Samt några hexor varav en liten på vajer.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    49.9 KB · Visningar: 2,705
Utmärkt initiativ! Vad glad jag blev av den här tråden, fin tanke. (Inte helt fel heller att man är nybiten klättrare som precis försöker skrapa ihop till ett basset). Ska titta igenom förrådet och se om jag kan hitta något som kan vara av värde för någon annan.
 
Det är ett par stycken nu som svarat och vill ha kilarna. Om inget annat meddelande kommer från mig så är de nu bortlovade:)
Jag har gått efter först till kvarn principen och fått svar till min e-post samt meddelandefunktionen här på Utsidan.
 
Har ett par sparsamt använda k2 inlines storlek 43-44 som jag kan donera till någon i östersundsområdet vid intresse. Hoppas det är okej att det inte är en klätterpryl, annars får ni ta bort inlägget.
Har någon några gamla hexor/kilar som ni inte använder så är jag intresserad. Är en nybörjare som lovar att grejerna kommer till användning.
 
Trasig, fallfärdig, pensionerad crashpad material??

Tjabba!!!

Ja e i färd me att surra ihop en padda... vet att det blir desamma pris i slutändan av att köpa en men ja e mycket för att göra det själv och återvinnin...

nu ni kommer in i bilden, om d finns en så gammal crashpad liggandes nånstans, en sån som bara samlar damm för att man har en ny som man bara använder, så hämtar ja den gäärna =D
helst ska det vara fallfärdiga grejer, om dom nånsin kan bli så slitna för om de e nåt som e i okej skick tycker ja att om ni ska bli av me den kan ni sälja den för $.....

om inte sånt finns efterlyser ja också en skummadrass som är riktigt hård! =)

grymt tack för att ni läste!!

enda klätterpryl ja skulle kunna ge bort i dagsläget e väl min reppåse, äkta IKEA kasse ;)
 
Petzl repbroms och skruvkarbin bortskänkes

Kul att folk ger bort grejor på den här tråden, så länge prylarna är hela och funktionsdugliga.

Jag bidrar med att skänka bort en Petzl Reverso repbroms (i fint skick) och en Petzl skruvkarbin (oanvänd).

Finns att hämta i Uppsala.

Petter (petterleife@hotmail.com)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...