Matpåsar i aluminium

Friluftsmat.nu sålde tidigare påsar i aluminium för att kunna tillaga sin egen frystorkade mat. Jag frågade dem varifrån de köpte in dem och gavs ett Danskt företag. Där finns bland andra dessa:

https://www.joka.se/produkt/lamizip-alu-160x230/

Man måste köpa minst 100 stycken. Billigare om man köper fler. 100 stycken kostar 621 kronor. Frakten dyr - 250 kronor. Är det någon som testat dessa påsar och eller är intresserad av att göra ett samköp?


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Det är, även med de nya reglerna, avsevärt billigare att köpa från Kina. En veckas leveranstid.

Sökordet är aluminium foil bags.
 
Har nu hittat något som heter Rightpak från Storbritannien. 600 spänn för 100 påsar inklusive frakt. Bör jag leta vidare?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Har ett gäng. Köpte 3 paket med 3 i vardera, använde dom en gång...dom e för smala o för djupa. Funktionen är usel iom detta. Fast dom kanske e annorlunda nu.
 
Det finns ju i olika storlekar, de mindre är billigare, ofta när man söker på eBay eller liknande så listar de dom billigaste (minsta) först. Jag behöver påsar på minst 1 liter.

Vet inte hur det är med kvaliteten.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Har beställt 100 påsar från Rightpak (Storbritannien). Köpte de som rymmer 1 l (250g). Kostnad inkl frakt 556 kronor, alltså dryga 5,5 kronor/påse. Tycker det var rätt ok pris, har köpt torkade grönsaker o äggpulver från Friluftsmat o snabbnudlar på Konsum. Beställde inte från Kina då det kändes mindre säkert kvalitetsmässigt, längre tid att få hem det o i princip samma priser på just den storleken. Återkommer med rapport när de har testats i fält.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Jag har nu testat dessa påsar i Sarek o kan bara säga gott om Rightpack. De höll för hårdstuvning i drybagen o all sköns misshandel utan problem eller läckage. De var också förseglingsbara ovanför ziplocken - bara att köra en gång med strykjärnet o sen var de helt täta. Den storlek jag valde rymde en liter men borde kanske ha gjorts bredare då man fick gräva lite väl djupt i påsen mot slutet - i övrigt helt förträffliga. Köpte frystorkade grönsaker från Frikuftsmat som också funkade bra o blandade med snabb-kines-nudlar. Köpte äv äggpulver från samma butik som har funkat bra tidigare - misstaget var dock att blanda in det i samma påse då pulvret la sig som en vante runt alla nudelbitar vilket förlängde tiden som maten var tvungen att ”marinera” avsevärt. Hur eller hur så sparade jag tusenlappar på detta och fick således portioner där jag helt själv kontrollerade innehållet med 700 kcal per påse. Detta höjde jag också med vanligt smör som jag hade i (efteråt).


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...