Mountain House Chicken Tikka Curry - ätlig?

Hallå där,

jag måste köra en offentlig fundering angående rubrikens produkt.

Mountain House är ju erkända för sin långa hållbarhet vad gäller sin frystorkade mat, ofta ätbara långt efter utgångsdatumet passerat.

Köpte ett större parti av Mountain House Chicken Tikka Curry då alla i familjen gillar kycklingrätter ute i naturen. De går ALLTID ner.

Fast denna rätt har mottagits med rejäl skepsis av alla. En skum syrlig doft och smak mötte smaklökarna de gånger vi åt den innan utgångsdatumet.
Visst, det finns yoghurt i den. Men det borde ju vara jordens suraste i så fall.

Hittade ett gäng i källaren som gick ut slutet 2019 och tänkte köra en lättlagad lunch till barnen och mig, men lukten och smaken var obeskrivligt hemsk.

Har man sett Steve äta gamla MRE:s på Youtube använder han han uttryck som "rancid" och "stale". Idag fick jag en insikt i uttrycken.

Jag har ätit mycket frystorkat under mina år och är inte direkt kräsmagad, men just denna rätt är väldigt speciell även under normala förhållanden, dvs innan utgångsdatum.

Någon annan som känner samma sak?
 
Just den är en gammal favorit till mig, men som med alla deras rätter krävs att man har salt med sig för annars smakar de nada!

edit:

nä det var visst REAL, men har ätit mycket mountain house tidigare och gillat dem trots att de är osaltade. Haft överblivna förvarade i vanliga fryspåsar i kylskåpet en bra tid efter hemkomst och som gick bra att äta veckor senare.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
D300 Mountain House kvalitet? Friluftsmat 7
adnillinda Mountain House Friluftsmat 5
UAO Mountain House mat..... Friluftsmat 11

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...