Jetboil-kopia från Primus?

Jag är inte nån Jetboil-användare, men när vi hälsade på Primus visade de upp ett kök som i mina ögon såg exakt ut som ett Jetboil. Jag var tvungen att fråga dem lite om vad det handlade om, och fick ett ganska intressant svar: Primus hade tillverkat Jetboil-kök redan från början. Typ.

"Läs mer på Fjäderlätt" som det heter.
 
Senast ändrad:
Jag skulle kunna tänka mig ett sådant men det ser vingligt ut, är det det?
Det borde ju duga till o göra kaffevatten i och påsmatsvatten.
 
Jag skulle kunna tänka mig ett sådant men det ser vingligt ut, är det det?
Det borde ju duga till o göra kaffevatten i och påsmatsvatten.

Ja, det är ju nog mest tänkt som en vattenkokare. Inte så mycket röra om och gegga.
Handtaget gör att den som har bråttom till och med kan koka sitt vatten under promenad. Kanske vore nåt för alla stadsbor som ständigt går med en stor mugg i handen...
 
Jag är inte nån Jetboil-användare, men när vi hälsade på Primus visade de upp ett kök som i mina ögon såg exakt ut som ett Jetboil. Jag var tvungen att fråga dem lite om vad det handlade om, och fick ett ganska intressant svar: Primus hade tillverkat Jetboil-kök redan från början. Typ.

"Läs mer på Fjäderlätt" som det heter.

Låter som Primus reklamavdelning jobbat över för att hitta en ursäkt till att man kopierat Jetboil rakt av! Precis som Primus VD hävdar att de tillverkar sina kök i Estland påstår Jetboil att de har en egen fabrik i New Hampshire, USA.. Inga kinesiska barnarbetare här inte. När kommer testet? ;)
 
Jetboil

Ja vad säger man om Primus??

har själv en Jetboil med olika tillbehör och kommer inte att byta eller rekommendera primus kopian... men jag har ju inte testat den så vem vet den kanske har något revolutionerande som inte originalet Jetboil har redan....

MSR kom ju med sin reactor eller vad den heter som har liknande tänk men annan teknik och det anser jag vara helt ok.....har faktiskt sneglat lite extra på den :)

Primus verkar vilja surfa på vågen eller vad man säger ;)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Martin Fjäderlätt Studiebesök på Primus Lättpackning 0
Avslutat medlemskap Primus-revolution! Lättpackning 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...