Vad är inte gjort än?

Pratar man expeditioner och äventyrare så verkar alltid någon annan ha gjort det tidigare. Man plockar då ner det till förste europe, nordisk, svensk, pingstvän osv. Även i tidsaspekt görs skillnader, ni känner igen dom som "5 toppar på 5 månader", allt för att bli ensam om sin bedrift.

Men jag undrar... Vad är inte gjort än?

//Eric
 
Allt det du ännu inte hunnit med...

eller...

kajak nerför Mount Everest...

Det är väl i det spannet du får svar beroende på vem som har lust att svara.
Mitt svar står överst ;)

HåkanF
 
Finns en hel del berg, även i Sverige som ännu inte är bestigna. Det lär bland annat finns toppar i Sarek som ingen varit uppe på ännu. Vill du göra nyturer, så är isklättring det rätta. På Island ett stort antal isfall som ännu inte är bestigna.

Har ännu inte hört någon som varit på jordens alla extrempunkter, alltså högst, lägst, varmast osv.

Hur gick det med killen som cyklade enhjuling genom Sverige? Läste senast att ha fick ge upp, men skulle försöka igen.
 
Själv har jag ännu ej vandrat igenom Lapporten som jag ser mycket fram emot att göra, jag kommer då bli "den första" i min familj som gör detta.
 
Lapporten lär vara en riktigt blöt upplevelse att gå genom. Mötte några som gått den vägen när jag gick från Abisko för ett par år sedan. Myr, björksly och en massa mygg var deras upplevelse. Hoppas du får det bättre.
 
Gick genom Lapporten för några år sedan men hade inga problem med att det var blött, det gick kalasbra tycker jag,

/mattias
 
Gör nåt medelmåttigt flest gånger,funkar som självbedrägeri för vissa.Hoppa över en meter femtielvatusen gånger t.ex.

Eller så provar du på saker som är nya för dig och skruvar upp det ett snäpp nästa gång.
Sätt dina egna mål och överraska dig själv,den enda du står till svars inför är dig själv.
Bevis är för nollor.


peter
 
Är det ngn mer som tycker det blir meningslöst med alla "hastighetsrekord" inom äventyrsbranchen? Va fan..? Man ska väl hinna med och se och uppleva saker längs vägen också!? Seriöst så får Strängs jätte jätte snabba klättring bara en axelryckning av mig, medan ngn som tex får för sig att tillbringa 2 år till fots i Amazonas (ja, ni fattar poängen) ett stort WOW från mig. Heinz stucke som cyklat nonstop i 40 år är en betydlig större äventyrare i mina ögon än ngn supersponsrad klättrare som joggar upp på Everest på en kvart. Håller någon med?

Ngt ogjort? Danakilsänkan i Etiopien till toppen på K2 till fots! (eller Döda havet till Everest, fast det är säkert ngn som gjort det ;-))

/Lars

www.lostcyclist.com
 
Nummer två

Många väljer fortfarande att klättra Everest, fast det är gjort.
Om vi kunde finna skönheten i att vara nr 2 eller senare så går vi från yttre motivation (att utföra något för att få en extern belöning) till inre motivation (att vi gör något för dess egen skull).
Prestationen i att vara först ligger i att vara född tidigare så att man hinner göra det ogjorda. Har man då "oturen" att födas senare är allt ogjort redan gjort.
 
Jag har inte hört om någon som badat i Sveriges högst belägna sjö. Det har jag tänkt göra!
Jag har redan badat i nr 2 och i nr 4.

Här är en bild på Sveriges näst högst belägna badplats:
(Kanske skulle jag köra på fredriks förslag och nöja mig med skönheten i denna)
 

Bilagor

  • Sveriges näst högst belägna sjö 1506möh b.jpg
    Sveriges näst högst belägna sjö 1506möh b.jpg
    54.1 KB · Visningar: 2,505
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
xtrem Lars Monsen har gjort det igen Expeditioner 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.