Karl Hedin-fallet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Under en fikarast kom vi in på Karl Hedin och att han blev häktad för varg och tror även jakt på Kungsörn. Är det någon som vet vad som hände sedan?

Det vi pratade om var inte hatet mot varg utan pengar och lika inför lagen.
 
Nja vette fan , hans fru var angivare,satt i styrelsen för han bolag och så har desutom begärt skillsmässa....

Polisens och åklagaren ess hade tydligen egna intressen av att försöka mosa han eller nått.

Lite osäkert vad som hänt
 
Oskyldig?

Det finns ju inget domstolsutslag ännu. Själv hävdar han att han är på väg att bli utsatt för ett justitiemord och att åklagaren har en egen agenda. (Jag tror att "angiveriet " gjordes av hustrun till hans jaktkamrat som dessutom sägs ligga i skilsmässa.) Vi får nog avvakta till dess att rättegången har genomförts. Är det som KH själv hävdar så är allting lögn och f-bannad dikt.
Det finns en grupp på FB:
Vi som stödjer Karl Hedin
 
Oj

Nja vette fan , hans fru var angivare,satt i styrelsen för han bolag och så har desutom begärt skillsmässa....

Polisens och åklagaren ess hade tydligen egna intressen av att försöka mosa han eller nått.

Lite osäkert vad som hänt

Oj det var en oväntad vändning från mig som inte är så insatt. Men gubben borde ha pengar till en bra advokat så utfallet är för givet men tycker media tystnat.
 
Nu tycker jag att man skall uppdatera den här tråden. Spännande att man inte funnit några bevis. Att huvudvittnena pressats av polisen i mer eller mindre sjukliga tillstånd och tagit tillbaka sina vittnesmål. Att andra erkänner hur de planterat falsk bevismaterial (gift) i Karls bostad. Att man avlyssnat telefoner utan beslut. Att åklagare och polis inte har någon ting som kan misstänkliggöra den anklagade men ändå jobbar vidare för hur mycket pengar som helst. Skrämmande sjukt!
 
Tv

Nu tycker jag att man skall uppdatera den här tråden. Spännande att man inte funnit några bevis. Att huvudvittnena pressats av polisen i mer eller mindre sjukliga tillstånd och tagit tillbaka sina vittnesmål. Att andra erkänner hur de planterat falsk bevismaterial (gift) i Karls bostad. Att man avlyssnat telefoner utan beslut. Att åklagare och polis inte har någon ting som kan misstänkliggöra den anklagade men ändå jobbar vidare för hur mycket pengar som helst. Skrämmande sjukt!

Om det du skriver är sant borde det vara ett fint uppslag till en film.
 
Nu tycker jag att man skall uppdatera den här tråden. Spännande att man inte funnit några bevis. Att huvudvittnena pressats av polisen i mer eller mindre sjukliga tillstånd och tagit tillbaka sina vittnesmål. Att andra erkänner hur de planterat falsk bevismaterial (gift) i Karls bostad. Att man avlyssnat telefoner utan beslut. Att åklagare och polis inte har någon ting som kan misstänkliggöra den anklagade men ändå jobbar vidare för hur mycket pengar som helst. Skrämmande sjukt!

Huvudvittnet hoppar av, tar tillbaka, allt, och har ingen bra förklaring till varför hon då ljög hejvilt, anat än att hon kände sig ensam. Mycket märklig person, och om hon nu erkänner att hon ljög, så bör väl det i sin tur falla under åtal.
 
Svart eller vitt

Huvudvittnet hoppar av, tar tillbaka, allt, och har ingen bra förklaring till varför hon då ljög hejvilt, anat än att hon kände sig ensam. Mycket märklig person, och om hon nu erkänner att hon ljög, så bör väl det i sin tur falla under åtal.

En historia har ofta minst två versioner och här finns ingredienser till två starka krafter med förutbestämda åsikter. Vore roligare att hitta en mer nyanserad syn.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...