Naturkompaniet

Det är ju så det är nu. Det är inte vettigt att betala 10000 för en jacka bara för att det står Fjällräven eller nåt annat "modemärke" på den heller. Man ska ha accessoarer också. Och de ska givetvis vara brandade.

Men visst finns det kapsyler. Öl på flaska. Hemma hos mig finns det massor. Jag använder ölflaskor till mina egna brygder nämligen. ;)

Jag har en fin, fransk svampkniv. Den har givetvis korkskruv, men även öl och konservöppnare och den är långt ifrån UL, tvärtom. Men det är liksom en annan sak. En gedigen sak som är roligt att ha i fickan på svamppromenaden eller utflykten. Inget modemärke, men väl ett knivmärke. Inget jag skulle ta med på vandring/långfärd.
 
Campagnolo tillverkar inte bara cykelkomponenter, de har även en korkskruv i sortimentet. Priset är blygsamma 2000kr....
 
Korkskruv

Fick hem senaste 365 från Naturkompaniet och satte kaffet i halsen, eller vad sägs om en kapsylöppnare för 599:- (finns det ens kapsyler kvar längre?)

https://www.naturkompaniet.se/shop/the-james-brand-the-halifax-2055125-6al-4v-titanium/

Eller en fällkniv som "kan användas året om" för 3149 :-

https://www.naturkompaniet.se/shop/the-james-brand-the-chapter-2055121-black/

Hutlöst tycker jag.

nnn​




Kom i håg, Det är inte firman som säljer en kapsylöppnare för 599:- som är galen. det är den som köper den
 
Vad är det som är hutlöst, att det finns överprissatta märken? Det är ingen nyhet, finns i alla brancher. Och sålänge det finns en köpare därute som betalar så kommer det fortsätta. Men de varor du pekar på finns ju betydligt billigare konkurrenter som du kan köpa om du vill.

Jämför med tex kostymbyxor, 300 kr på Dressman, eller 80 000 för ett par unikt designade.
 
Passerade Naturkompaniet på vägen hem igår, och kunde inte låta bli att titta på dessa prylar. Verkar vara mer fokus på varumärkesplacering än på funktion. Kniven och kapsylöppnaren (presenterade i ett fugursågat plywoodetui) känns felprissatta med nära en tiopotens. Mina nuvarande fällknivar från ex Benchmade och EKA står sig väl mot denna kniv till helt andra priser, och kapsylöppnaren i aluminium på nyckelknippan (som jag fått gratis) gör samma jobb och är troligen lättare.
Förstår inte varför Naturkompaniet väljer att ta in dessa produkter i sitt sortiment?
 
Jag vet! En kompis och jag gjorde en hel hink såna där förra vintern. Kostnad 0. Tidsåtgång kanske 1 timme i sällskap med en flaska vin. Aktiv insats väldigt liten.

Har också sett färdiga späntor nånstans till hutlös kostnad.
 
Detta är ju mer bisarrt! 9 kottar för 199kr hahaha
Kottar på Naturkompaniet
Hmm... när jag var liten grillade man på kottar. Sen slutade folk med det, om jag minns rätt så var det för att kottarna anrikade miljögifter som avdunstade till det som grillades. Är det numera säkert att stoppa kottar i glödbädden igen? Eller är det ok om man bara använder en? Är det inte risk att någon kommer på den ljusa idén att komplettera Naturkompaniets fin-kottar med en hög gratiskottar, för att spara pengar på grillkol?
 
Hmm... när jag var liten grillade man på kottar. Sen slutade folk med det, om jag minns rätt så var det för att kottarna anrikade miljögifter som avdunstade till det som grillades. Är det numera säkert att stoppa kottar i glödbädden igen? Eller är det ok om man bara använder en? Är det inte risk att någon kommer på den ljusa idén att komplettera Naturkompaniets fin-kottar med en hög gratiskottar, för att spara pengar på grillkol?
Ojdå. Svårgooglat. Man får bara träffar på igelkottar som hotas av miljögifter.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bomaye Dålig service naturkompaniet Butiker och leverantörer 77
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
Lost Wanderer Bojkotta Naturkompaniet Butiker och leverantörer 14
AnteÅ Naturkompaniet i Sundsvall Butiker och leverantörer 7
Hunter91 Naturkompaniet - Leverans till butik Butiker och leverantörer 2
albin90 Tältkampanj hos naturkompaniet 2014? Butiker och leverantörer 7
mintermos Aldrig mer Naturkompaniet Butiker och leverantörer 52
zzeezz Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
tomhylsan Naturkompaniet Butiker och leverantörer 7
Winell Naturkompaniet orderbekräftelse Butiker och leverantörer 10
rija Hej då Naturkompaniet Butiker och leverantörer 60
flanell Naturkompaniets Marginaler Butiker och leverantörer 96
Info Naturkompaniet - Reklamation av Haglöfs Nansen Mountain Pant. Butiker och leverantörer 9
mralex Prisättningbluff Naturkompaniet? Butiker och leverantörer 11
johanv Naturkompaniet Butiker och leverantörer 37
novas husse Naturkompaniet tar över? Butiker och leverantörer 6
niklaz Naturkompaniet - pruta? Nej tack. Butiker och leverantörer 59
Niklas L Friluftsbolaget = Naturkompaniet Butiker och leverantörer 12
MikkeK Superkasst!! Naturkompaniet Friluftsbolaget Butiker och leverantörer 0
kfs Naturkompaniet=Friluftsbolaget=Fjällräven Butiker och leverantörer 12

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...