Fler dumma mäniskor!!

Jag kollade runt på nätet efter Gäddfiske och hittade en idiotisk "sport" kallad BOW-FISHING det finns en bild i mitt fotoallbum.

Svårt att använda C&R!!!
:(
 
Inte så trevligt att du snor andras bilder heller och lägger i ditt eget fotoalbum. Om du inte visste det så är det olagligt och du kan åka på dryga böter.

/Stefan
 
C&R Hmmm

Jag antar att bilden kommer från USA, C&r blir nog svårt, svineri skull jag vilja kalla det!!!

Fin Gädda på den andra bilden!!!
 
walkerboh; sa:
Inte så trevligt att du snor andras bilder heller och lägger i ditt eget fotoalbum. Om du inte visste det så är det olagligt och du kan åka på dryga böter.

/Stefan

Det är inte olagligt att använda andras bilder för enskilt bruk på sin website. Däremot om ett företag skulle göra samma sak så... Svårtolkad lag det där..
 
walkerboh; sa:
Inte så trevligt att du snor andras bilder heller och lägger i ditt eget fotoalbum. Om du inte visste det så är det olagligt och du kan åka på dryga böter.

/Stefan
Jag tar mer än gärna bort den!!
Den är där mest som ett varnande exempel på hur dumma människor det finns!!
//Niklas
 
Blir nog bäst så! Mannen med pilbågen såg inte helt ofarlig ut :)

Meningen med mitt inlägg om spöstraffet var eg. att provocera fram ett svar på vad som egentligen gäller. Håller själv på att snickra ihop en hemsida och det vore intressant med lite klarhet i tillvaron!

En webbsida är väl inte för enskillt bruk ?! Såtillvida den inte är lösenordsskyddad och endast kan nås av en begränsad (liten) mängd människor?
[Ändrat av maskon 2002-10-25 kl 20:51]
 
Upphovsrätt och copyright

Du får aldrig använda någon annans material utan tillstånd. Om du frågar den som äger bilden eller rättigheten till bilden och dom ger sitt tillstånd så får du använda den.

Man bryter mot copyright och upphovsrätten om man tar en bild, text, noter och så vidare och använder den utan upphovsrättsmannens tillstånd.

/Mattias
 
?

Kan hålla med om att Catch and release blir svårt om man jagar med båge men det gäller väl all jakt?
Har du sett en älgjägare släppa en skjuten älg?

Catch and release är bra men att ta matfisk är inte förbjudet, fiska med båge däremot bör man nog inte göra när man har publik.
Jag brukar lägga nät vid sommarstugan, det knappast läge för att släppa tillbaka nån fisk då heller.
När jag fiskar fluga sätter jag tillbaka det mesta, är jag en skurk?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vandrare Fler forsar att förstöra? Fiske 17
bj_orn fler fiskesidor Fiske 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...