Frilufts - o Äventyrsföreningar i Halland?

Hej.
Är det någon som vet vilka olika Frilufts - o Äventyrsföreningar det finns i Halland?
(vandring, fiske, kanoting, MB, klättring, djurskådning, bär- o svampplockning, naturfotografering)
 
Friluftsfrämjandet och scouterna finns väl även i Halland?

Hur det ser ut i de andra kommunerna vet jag inte, vet inte vilken kommun du bor i, men Halmstad kommun har en fritidsguide som brukar komma i brevlådan varje år, med en förteckning av olika föreningar efter verksamgetsområde, med allt från fotboll, till friluftsliv, till skärmflygning till klättring.

Den finns digitalt här: http://www.dinkommunguide.se/download.aspx?guide=Halmstad+Fritidsguide+11%2f12.pdf&id=3874&lng=sv&dl=1

Hoppas du kan hitta något där!
 
Hej.
Visst finns Friluftsfrämjandet i Halland. Jag bor i Varberg och här finns idag verksamhet för barn och ungdomar från 2 år och uppåt.
Jag är dessutom med i styrelsen och har man idéer om nya grupper eller aktiviteter får man gärna kontakta oss.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
glenn o.c. Gissa position i Halland Halland 455
carl44 MTB i halland Halland 5
shummie Date-aktivitet i Halland Halland 0
Gyllir Långritt/vandring genom Halland Halland 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...