Hur mycket töjer sig Salomons Inlines skor ?

Någon som samlat på sig erfarenhet hur mycket Salomons inlines skor töjer sig efter användning ?
Man vill ju inte efter en tids användning komma på att de blivit för stora. Mina gamla Bauer töjde sig inte något speciellt. Satsade nu på ett par X-TR Speedster och är lite osäker om de är för stora.
Synpunkter mottages tacksamt.

/Jan
 
Dom går ut sig sig rejält. Jag har själv åkt på diverse k2-inlines genom åren och köpte precis ett par nya solomon. i butiken kändes de jätte sköna men efter bara tre turer kändes det som jag stoppade foten i ett par gamla snowjoggers. Det glappade i hälen och hur mycket jag än drog åt så blev skon bara större och större. Nu i efterhand har jag förstått att solomons skor är gjorda för folk med lite bredare fötter och k2 för dom med lite smalare.
 
Jag kör på ett par Salomon TR-R sen tre år tillbaks. Dessa har töjt sig ca ett helt nummer, men eftersom jag lagt in formgjuten sula har detta inte varit något problem. Har hört att andra har samma erfarenhet.

Salomon skall även ha ändrat sin läst inför denna säsong så att man nu har en smalare passform i de nya modellerna

/Erik
 
Mina töjde sej inte tyvärr!

Jag har haft ett par Racing TR årsmodell -00 i ett år, och de har knappt töjt sej alls, vilket jag tyvärr hade räknat med! Alltså är de ganska trånga i dag, speciellt på hälens sidor. De är så trånga att jag slitit hål på insidan, så nu har de blivit lite bättre på bekostnad av innerskon. Enligt tips på nätet skulle skummet i innerskon gå att forma med varmluftspistol, men det hjälpte knappt. Sen har jag försökt forma ytterskon, som är gjord i plast runt hälen. Jag har både kört med varmluftspistol och bakat skon i ugn utan resultat.

Framdelen som är gjord i skinn har gått bra att köra in efter att jag blött upp skinnet ordentligt innan långturer. Slutsatsen av Vejrons, Berneflotts och mina erfarenheter torde alltså vara att töjningen skiljer sej mycket mellan olika modeller!
 
Jag har använt Salomons skor i ett par år ungefär 3 olika skopar... Alla dessa var smalare än snittet och rent logiskt borde det innebära att Salomons inlines är gjorda på samma sätt (?).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
NattaZatta nöja sig med nya hjul eller helt nya inlines? Inlines 3
lovetofte Lära sig at åka Inlines Inlines 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.