Reklamen tar över

Nu börjar jag bli less på att Utsidan inte kan hantera reklamen på sidan på ett vettigt sätt. Idag tar den övre bannern upp mera än 80% av skärmen storlek, vilket gör att siten blir helt onvändbar.
Detta kan bara sluta på ett sätt och det är färre användare för utsidan och därmed mindre reklamintäckter. Lös problemet eller gå under!

Utsidan.png
 

talthoff

Forumvärd
Utan reklamen så finns det inga pengar att betala för driften av sajten. Det finns ett plusmedlemskap för dom som vill slippa reklamen.

Vi är knappast ensam om att ha reklam, det är extremt få innehållssajter som lever på något annat.
 
Ok med reklam för min del, men inte reklam som gör användandet av utsidan omöjligt.
Titta på skärmdumpen ovan, reklamen tar upp 80% av skärmens höjd och det går inte att klicka bort den utan den blockerar effektivt min förmåga att läsa i ex. forumet.
 
På mina datorer så rullar jag bara upp forumet uppåt över reklamjäveln
med scrollhjulet på musen. Funkar bra på alla de olika datorer jag använder,
både hemma och på jobbet. Reklamblaffan finns kvar bakom forumet, om
jag scrollar åt andra hållet så finns den där igen - bakom forumet.

Jag lovar:
Några takfönster från Velux kommer ALDRIG att monteras på min villa.
Precis som jag, med tidigare upplevelse, aldrig någonsin kommer att vara
medlem i ett LO-förbund i framtiden... Det kan ni hälsa reklamutrymmesköparna...
/Odd
 
Senast ändrad:
Viss reklam får ju motsatt verkan, kan tänka mig att den banner som hindrar människor att se innehållet på ett forum inte får några pengar av den som sitter bakom skärmen den dagen. :)
 

talthoff

Forumvärd
Ok med reklam för min del, men inte reklam som gör användandet av utsidan omöjligt.
Titta på skärmdumpen ovan, reklamen tar upp 80% av skärmens höjd och det går inte att klicka bort den utan den blockerar effektivt min förmåga att läsa i ex. forumet.

Vilken webbläsare kör du? Vilket operativsystem?

-Thomas
 
Annonserna låser min iPad, länkarna till forum, mina sidor etc fungerar inte alls. I telefon och dator funkar det dock, även om det är segt. Finns en kryssruta på mina sidor om att "stäng av vanliga annonser", vet inte hur många gånger jag kryssat i den och "Lagrat" utan att det hjälper. Måste den kryssas i varje gång jag öppnar Utsidan i någon av mina enheter? iPad iOS 12, iPhone iOS 14 och Windows 10, webbläsare är Safari och Chrome.
Förstår mycket väl att det behövs annonser. Det är utformningen av dem som är problemet. Dagstidningsidor har ofta en helsida med en annons men jag upplever inga problem med dem trots att jag har en gammal iPad.
/LasseÅ som alltid är inloggad
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.