Svart icke klickbar annons

clindh

Forumvärd
Det har jag inte hört om från någon annan. Dina bilagor i inlägget verkar ej ha fungerat.
Vad använder du för webbläsare och -version?
 
golyft-annonsen stämmer in på beskrivningen. Den börjar helsvart och ska sen visa film. Om man tex har inställt att inte automatiskt visa animeringar/filmer eller liknande så blir det nog bara en stor svart ruta.
 
Det har jag inte hört om från någon annan. Dina bilagor i inlägget verkar ej ha fungerat.
Vad använder du för webbläsare och -version?
Det är väl varit flera olika annonsörer som haft såna där? Har nog fått såna någon månad ivf. Det är meningen att man ska klicka på en pil nedtill på eländet så rullar den upp så man kan se sidan igen. Bara det att det inte funkar i alla webläsare. T.ex. funkar det inte med lite äldre geckoversioner.
 
De är överallt de där nu. Morgontidningarna tycks älska dem. Det är att j-a otyg.Irriternade även när de funkar som det är tänkt. Var det inte antingen sossarna eller LO som körde ett sånt där monster här för ett halvår sen sådär?
 
Lyft är inget lyft!
Annonsen låser min gamla iPad (OS 12 punkt nånting), de flesta länkarna fungerar inte alls. Telefon och dator funkar dock. Funderar också över innehållet i annonsen. Produkten innehåller nikotin så den borde vara jämnställd med tobaksreklam. Och sådan ska väl inte vara på Utsidan?

/LasseÅ, som lyckades sluta med snus för ett år sedan.
 
Så glad att jag är betalande medlem. Jag får inte betalt för att säga detta, tvärtom betalar jag för att kunna skriva detta utan reklam, en synnerligen modest årsavgift till utsidan.
På en resa i Ryssland tidigt 2000tal sa min guide att här betalar man antingen med tid eller pengar, antingen står man länge i en lång kö, eller så betalar man med kontanter och går förbi gratiskön/tidskön, ibland är det helt legitimt, ibland med mer diskret betalning.
På nätet är det oftast integritet eller reklam som alternativ till pengar som gäller, man betalar med det ena eller andra. Var och en väljer själv vilket man anser prisvärdast.

/Patrik, nöjd silvermedlem
 
Så glad att jag är betalande medlem. Jag får inte betalt för att säga detta, tvärtom betalar jag för att kunna skriva detta utan reklam, en synnerligen modest årsavgift till utsidan.
På en resa i Ryssland tidigt 2000tal sa min guide att här betalar man antingen med tid eller pengar, antingen står man länge i en lång kö, eller så betalar man med kontanter och går förbi gratiskön/tidskön, ibland är det helt legitimt, ibland med mer diskret betalning.
På nätet är det oftast integritet eller reklam som alternativ till pengar som gäller, man betalar med det ena eller andra. Var och en väljer själv vilket man anser prisvärdast.

/Patrik, nöjd silvermedlem

Bra rysshistoria! Fast integritet är inget att bekymra sig om på nätet. Den är väck vare sig man får reklam eller betalar. Till exempel så ger en snabbkoll idag att ett besök på utsidan.se sätter 64 cookies varav 57 3dje-partare. Sen görs 697 anrop till 81 unika adresser. I stort sett rubbet går till annonsnätverk och allsköns trackers. Kanske minskar det något för medlemmar.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.