Osmaklig reklam

Jag har åter bett vår annonsleverantör se om de kan få bort dom där trista annonserna... De tenderar att komma om man inte kör med personliga annonser, t.ex rensar cookies periodiskt. Jag får dem om jag kör i ett incognito-fönster, i vanligt fall får jag iallafall mer relevanta annonser.

Nyhet!
Nu har vi infört att de som är Plus-medlemmar (bara 100 kr/år) kan dölja alla annonser som kommer från annonsnätverken.

Så nu kan ni som tvingats köra adblocker, och därför plågats nätterna igenom av ett dåligt samvete för att att inte bidra med något, helt slippa detta! Teckna plusmedlemskap så kan ni sedan stänga av annonser via kontots inställningar.

Åh så bra! 👏🏻 😊
En annan grej jag funderat över, vi som köpt medlemskap skulle få en liten symbol där det syntes. Men jag kan inte se den?
Kan man ordna så att det syns tydligare?
 
Jag har åter bett vår annonsleverantör se om de kan få bort dom där trista annonserna... De tenderar att komma om man inte kör med personliga annonser, t.ex rensar cookies periodiskt. Jag får dem om jag kör i ett incognito-fönster, i vanligt fall får jag iallafall mer relevanta annonser.

Nyhet!
Nu har vi infört att de som är Plus-medlemmar (bara 100 kr/år) kan dölja alla annonser som kommer från annonsnätverken.

Så nu kan ni som tvingats köra adblocker, och därför plågats nätterna igenom av ett dåligt samvete för att att inte bidra med något, helt slippa detta! Teckna plusmedlemskap så kan ni sedan stänga av annonser via kontots inställningar.


Bra, jag ska se till att bli plus-medlem!

Samtidigt tycker jag fortfarande att de osmakliga annonserna ska bort. Det handlar dels om vad jag vill se vilket jag kan lösa med ett medlemskap men också om vilken sida man vill visa utåt. Vad ska någon tror som bara råkar surfa förbi? Vad vill vi visa upp för andra? Hade jag inte vetat vad det var för sida och jag hade stött på de där annonserna hade jag omedelbart surfat vidare någon annanstans.
 
Jag har åter bett vår annonsleverantör se om de kan få bort dom där trista annonserna... De tenderar att komma om man inte kör med personliga annonser, t.ex rensar cookies periodiskt. Jag får dem om jag kör i ett incognito-fönster, i vanligt fall får jag iallafall mer relevanta annonser.

Nyhet!
Nu har vi infört att de som är Plus-medlemmar (bara 100 kr/år) kan dölja alla annonser som kommer från annonsnätverken.

Så nu kan ni som tvingats köra adblocker, och därför plågats nätterna igenom av ett dåligt samvete för att att inte bidra med något, helt slippa detta! Teckna plusmedlemskap så kan ni sedan stänga av annonser via kontots inställningar.

Här bestämmer jag mig för att göra slag i saken så funkar inte betalningen. :-(

Skärmavbild 2020-09-18 kl. 18.41.03.png
 
"Jag får saker jag aldrig googlat (tex de jag tog upp i trådstarten). "

Se det positivt om Google inte vet vad för reklam som kan locka dig så har de inte fått de uppgifterna av dig.
 
Jag kör licensierad Tapatalk och betalat till Utsidan (hoppas jag) får ingen reklam alls. Och olika forum ser lika ut i Tapatalk.
Är helnöjd, synd bara att alla forum inte supportar Tapatalk.
 
Gällande googles förmåga att försöka styra reklamen, alltså inte relaterat till utsidan.
Jag stänger alltid av spårning av var jag är på mobiltelefonen ändå så ändrades reklamen jag får efter att jag besökte danska ambassaden i Stockholm, nu får jag en hel del reklam på danska och jag använde inte telefonen när jag var på ambassaden.
 
Jaha, och nu har LO börjat vräka på oss en sån där jätteröd klickstjälande blaffa igen - lärde de sig inte förra gången hur irriterade forumanvändarna blev? Personligen föredrar jag halvklädda fruntimmer i högerspalten jämfört med de där inträngande röda jätteblafforna som stjäl första klicket efter det att forumrubrikerna initialt börjat visas...
 
Plusmedlemskapet känns nu extra värdefullt, gulmarkeringen är min.
Nuförtiden betalar man ofta antingen med pengar, tid eller integritet. Väldigt få saker är gratis ur alla dessa tre aspekter.

/Patrik, som inte får betalt för att säga detta
reklamFri.JPG
 
Jaha, och nu har LO börjat vräka på oss en sån där jätteröd klickstjälande blaffa igen - lärde de sig inte förra gången hur irriterade forumanvändarna blev? Personligen föredrar jag halvklädda fruntimmer i högerspalten jämfört med de där inträngande röda jätteblafforna som stjäl första klicket efter det att forumrubrikerna initialt börjat visas...
Som numera Plusmedlem slipper jag detta elände och all annan skräp och påträngande reklam, skönt!

Lite OT, men denna röda blaffa finns även på andra ex dagstidningars hemsidor just nu och där tvingas stå ut med den och dess klickstjälande design trots att man är abonnent och inloggad. Uppenbart har LO en stor kassakista att ösa ur för att finansiera dessa reklamblaffor.
Här tycker jag Utsidan löst detta bra och att man helt kan stänga av alla reklamfält som Plusmedlem:)
 
Jag har åter bett vår annonsleverantör se om de kan få bort dom där trista annonserna... De tenderar att komma om man inte kör med personliga annonser, t.ex rensar cookies periodiskt. Jag får dem om jag kör i ett incognito-fönster, i vanligt fall får jag iallafall mer relevanta annonser.

Nyhet!
Nu har vi infört att de som är Plus-medlemmar (bara 100 kr/år) kan dölja alla annonser som kommer från annonsnätverken.

Så nu kan ni som tvingats köra adblocker, och därför plågats nätterna igenom av ett dåligt samvete för att att inte bidra med något, helt slippa detta! Teckna plusmedlemskap så kan ni sedan stänga av annonser via kontots inställningar.

Går det inte att ta fram ett betalalternativ (Plusmedlem av något slag) som ”bara” stoppar annonser som är överst och nederst på sidan? Jag läser gärna relevanta annonser då jag vill ”fynda” även om jag nu har det mesta av prylar som går att köpa för pengar.



Men när det inte finns en enda kvadratmillimeter med läsbra foruminlägg så ger jag upp.
Svart annons .jpg
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.