Termosmugg

Jag har även har en Klean Kanteen Wide-termos på 355 ml, med kafé-locket, en tidigare modell än den som finns nu. Den litar jag inte på fullt vad gäller läckage, skulle inte lägga den ner hursom i en väska, vill ha den hyfsat stående. Eller så är det handhavandefel från mig. Kanske är deras nyare modeller av termosmugg samt lock bättre.
Klean Kanteen-lock
 
Tackar allesammans för tips, och ursäkta för att jag inte återkopplat. Termos verkar ha sina fans men Stanley lockar. Skruvkork (som min förra hade) känns pålitligt och läcksäkert. Det kan nog bli en sådan.

Ha det fint och ta vara på sommaren!
/Anders
 
Hej!
Min termos mugg har gått sönder. Det är den femte av samma sort och jag gillar verkligen modellen, men man kan ju inte direkt påstå att den är hållbar. Det är denna modell jag haft

Har ni någon favorit bland termosmuggar? Kravet är att den ska vara helt tät, kunna läggas ner i väskan, och vara skön att dricka.

Vet att detta diskuterats förut men en sökning ger inga svar. Bugg?

Mvh
Anders


Termos mugg i all ära men hittade primus 0.25 liters termos. 88 kr. Perfekt att ha med sig. Man kan fylla den på kaffeautomater utan skämmas. Tät och håller värmen bättre än mugg. Mer kaffe dricker jag inte oftast innan jag kommer åt nytt kaffe.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
behedwin Söker termosmugg med skruvlock som är tät Utrustning allmänt 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.