
En närbild på konstruktionen. Kina.
|

Ett enklare och kanske vettigare sätt att ta sig över. Kina.
|

När du inte har några alternativ, får vad som helst duga. Var tvingad
att stanna med 10-15km mellanrum och tvinna om ekrarna. Vad som inte
riktigt syns på bilden är att det är ett 36 nav och en 32 fälg, ganska
svårt att rikta hjulet. Kina, Ryssland och Sverige.
|

Metall mot metall. Ecuador.
|

När det är riktigt blött under långa perioder börjar fötterna
nästan ruttna. Skorna torkade aldrig uppe på den kalla
högplatån. Enda lösningen. Kina.
|

Cykeldekoration.
Tajikistan.
|

Skruvarna gick av
och pang. Kirghizstan.
|

Vet inte vad som egentligen hände, men min bakväxel åkte in i
bakhjulet och böjde växelörat 180 grader. Konstigt nog lyckades jag
böja tillbaka det och kunde cykla vidare. Pakistan.
|

Ett sätt att fixa fram pakethållaren. En del av ett kvastskaft och
några skruvar. Colombia.
|

Moris cockpit. Han var på väg från Japan till Sydafrika, för att
han hört att klimatet var schysst där. Alla sätt och idéer är bra. Kina.
|

Små träbitar kommer alltid väl till hands. Kina.
|

Min mellanring var helt slut och för att få bättre driv och riktning
satte jag det stora bladet i mitten. Allt var slut. Var också tvingad att
vända både bak- och framdrev för att få något driv över huvud taget.
Fram var det inte så svårt, men bak var det ett helvete. Slog sönder kassetten med sten
och skruvmejsel. Kina.
|

När dimensionerna på fälg och däck är olika kan detta vara den
perfekta lösningen. Kina.
|

Styre av trä. Laos.
|

Om man slutligen blir mosad av någon buss, kanske detta är sättet
att vila för evigt...Jag antar att människan dog på plats och begravdes
med sin motorcykel som gravsten. Kirghizstan.
|