Recept > Svamprisonotto

Svamprisonotto

Av: garberget

Krämig, riktigt smakrik och mättande risotto

Typ:

1 nypa salt
1 nypa svartpeppar

Gör så här:

Koka svampsoppan enligt instruktionerna på påsen och låt den torkade svampen koka med. Ställ åt sidan när den är färdig, gärna under lock. Koka därefter Risonin enligt instruktioner på förpackningen. Skär eller hyvla parmesanosten i mindre bitar. När Risonin är färdig blandas den ihop med soppan. Värm på risonotton lite snabbt och tag sedan bort den från värmen och blanda ned parmesanosten. Smaka av med salt och peppar.

2019-04-19 10:53   Thomas Lummi
Jag har torkad svart trumpetsvamp, och kommer att skapa en sagolik risotto på det...ser fram mot årets ryggsäcksäventyr.

2019-04-21 13:20   StatuFama
Låter gott!
Rolig idé med svampsoppa som grund.
Snabbt, gott och enkelt.

2019-05-09 14:30   Richard Troell
Ser gott ut!
Ska prova detta.
Kan tipsa om denna risotton, enkel och mkt god tillsammans med tex. lite torkad fläskfilét så har man en festmåltid på fjället. Ca 29 kr på Ica, två portioner.
Hmmmm...
Kan inte infoga bild, men märket är Gallo och heter risotto da chef, con funghi porcini.
Står på hyllorna bland alla rissorter.
Ska själv ut i skogen nu ikväll för kort vandring och övernattning. Då tar jag denna och en liten bit oxfilé som jag steker i bitar och lägger i. Pimpar den lite med lite vitvin och hyvlad parmesan. Och lite gott att dricka till. Lyx i skogen!