Nyhet > 2008-09-12

Ramundberget inviger Sveriges största gym

För att stärka Ramundberget som åretrunt destination satsar anläggningen nu på ett nytt träningskoncept – Fjällpuls. Tanken är att kombinera beprövade tränings- och måbrametoder med den unika fjällmiljön för att må ännu bättre.

Av: admin

Fjällpuls, som har officiell premiär 11-14 september erbjuder en mängd olika träningsformer i kombination med god mat, träningstips och inspiration. Det handlar om att utmana sig själv efter sina egna förutsättningar i en stimulerande fjällmiljö, dels för att förbättra konditionen men också för att må bättre.

– Vi har Sveriges största naturliga gym utanför knutarna och det vill vi ta vara på och utveckla för att stärka oss som en åretrunt-destination, säger Anders Östring, vd på Ramundberget. Skidåkaren Mathias Fredriksson och äventyraren Stina Rawald har hjälpt oss både med upplägg och tester så vi känner oss trygga med konceptet, fortsätter Anders Östring.

Nu innefattar Fjällpuls mer än bara träning, det är välmående på hög nivå. En kombination av träning och glädje ska skapa välmående oavsett tidigare träningsbakgrund. Jenny Persson arbetar som egenföretagare i Ängelholm och har provat Fjällpuls som ett led i träningen inför avslutningen av halvklassikern.

– Otroligt spännande och stimulerande. Här finns det verkligen utmaningar och jag har aldrig svettats så mycket tidigare. Träningen här ger både energi och en inre ro som inte går att jämföra med träningen där hemma. Hemma finns det så många måsten som pockar på uppmärksamheten vid sidan av träningen. Här förtar det ena inte det andra, avslutar Jenny.

En nattvandring på 30 km i mörker. Från Landskrona till Helsingborg längs med Öresund. 2 kommentarer
Någonsin funderat på om det är läge att stanna i lägret eller sänka huvudet och pusha vidare? Det är svårt att säga att såhär är det, var gränsen går ... 1 kommentar
Ulf Kvensler har skrivit en psykologisk thriller - Sarek. Du har nu chansen att vinna ett eget exemplar och ett sittunderlag. Chansen är stor då vi ... 1 kommentar
2020 skrev Karl-Johan Piehl här på Utsidan denna guidebok på engelska. Nu kommer en uppdaterad och rejält utökad version på svenska. Var med och ... 1 kommentar