Nya cykelmodeller

Nu är vårens nya cykelmodeller från Tunturi här Flera nyanser av vitt, dekorativ grafik, kvinnligt elegant design och större fokus på komfort och säkerhet – vårens hetaste cykeltrender är tydliga i de nya modellerna damcyklar för citybruk från Tunturi som lanseras i Sverige i mars.

Av: admin

Flera nyanser av vitt, dekorativ grafik, kvinnligt elegant design och större fokus på komfort och säkerhet - vårens hetaste cykeltrender är tydliga i de nya modellerna damcyklar för citybruk från Tunturi som lanseras i Sverige i mars.

Utseende och design har allt större betydelse vid inköp av ny cykel. Detta gäller särskilt cyklar som ska användas i stan. Därför har Finlands mest sålda cykelmärke Tunturi satsat extra mycket på nytänkande design vid lanseringen av vårens nya modeller av citydamcyklar. Tack vare hög kvalitet och klassisk nordisk design har Tunturi-cyklarna blivit populära.

Textil- och bilindustrins trender syns även på cyklar
Trenderna inom andra branscher syns nu också i vårens nya cykelmodeller. Den absoluta trendfärgen är vitt i olika nyanser, vilket många känner igen från bilindustrin. Ett nytt utseende skapas också genom att komponenter får samma färg som ramen. På damcykeln Parkcafé White Line är fälgarna, vevarmarna och frambromsarna vita, precis som cykelns ram. Slutresultatet är elegant fulländat. De dekorativa detaljerna har också blivit fler. Elle-modellen visar upp en riklig grafik: cykeln har en romantisk mönstring. Tunturi-cyklarnas grafik är resultatet av ung design.
¬ - Vi har som princip att ge just unga, fördomsfria designers arbetsmöjligheter på detta något ovanliga industridesignområde, säger Jan-Olof Gustafsson, försäljningsrepresentant för Tunturi i Sverige.
Kvinnligheten betonas även i andra nyheter. Bland Tunturis nyheter lägger man särskilt märke till den feminina formen på Bella de Luxes ram. Pakethållaren som integrerats i ramen och den strömlinjeformade ramdesignen utgör en luftig helhet då ramen och pakethållaren utgör en enhet. Bella de Luxe med sin mjuka vaniljfärgade ton är ett förstklassigt val av citycykel för estetikern samtidigt som en generös utrustning garanterar åkkomfort.

Låg ramkonstruktion säkrare i stadstrafiken
Tunturi Avance citycykel med sin låga ramkonstruktion gör att cykeln är säker i stadstrafiken. En cykel med låg ramkonstruktion gör att man snabbt och enkelt kan stiga av den. Det ökar säkerheten för den som cyklar i livlig stadstrafik. Den bekväma, upprätta körställningen gör också cyklingen säkrare, eftersom cyklisten ser sina medtrafikanter och medtrafikanterna kan se cyklisten.

Utrustningen på Avance-modellen uppfyller den aktiva cyklistens behov och inspirerar till att använda cykel i stället för andra fortskaffningsmedel då man tar sig till och från jobbet eller sköter andra ärenden. I standardutrustningen ingår en cykelkorg med en väska som kan fästas i korgen. Det vattentåliga skyddet håller sadeln torr om cykeln måste förvaras utomhus. Bakhjulets nät skyddar kläderna även när du cyklar med kjol.

Tunturi Elle

Damcitycykel i trendfärgen espresso. Shimano Nexus med 8 navväxlar, aluminiumram, styrstam med snabbinställning av höjd och vinkel utan verktyg. Automatiskt framljus med navdynamo, automatiskt LED-bakljus. Standardutrustning: rostfri kedja, sadel med regnskydd och ergonomiska handtag. Färg: espresso.
Rekommenderat pris 6995 kronor.