Ikväll på TV - När skogen tystnar

Ikväll visas filmen när äventyraren Marcus Aspsjö gjorde sin resa genom Alaska för att bilda sig sin egna uppfattning om vikten av orörd natur för oss människor.

Foto: SVT - När skogen tystnar

Följ med äventyraren Marcus Aspsjö på hans resa genom Alaska och var med när han bildar sin egna uppfattning om vikten av orörd natur för oss människor. Det här är dokumentären om situationen kring den svenska skogen och vildmarken. Sveriges orörda skogar blir färre samt tystare när den biologiska mångfalden håller på att försvinna.

Visas på Svt 2:

Ikväll 1 september 20.00

Onsdag 2 september 23.30

Söndag 6 september 14.30

Filmen går också att se på Svtplay till och med 28 februari 2021.

Till Svtplay.

Den 11-14 september träffas flera aktörer inom friluftslivet för att diskutera hur friluftslivet påverkar klimatet. 5 kommentarer
Naturen erbjuder mängder av möjligheter till friluftsliv - oavsett om vi vandrar, klättrar eller åker skidor. Men hur kan vi se till att vi gör det ... 8 kommentarer
Den 22 maj uppmärksammas Biologiska mångfaldens dag över hela Sverige.
Länsstyrelsernas minskade anslag för skötsel av skyddad natur kommer påverka naturreservat och vandringsleder negativt. 6 kommentarer