Artiklar > Föreläsningsturné över hela landet - ...

Researrangören Swett bjuder in dig till inspirerande föreläsningar under hösten. Med start 4 september ser vi fram emot 34 föreläsningar. I år är vi dessutom på flera nya orter, bland annat Borås, Södertälje, Varberg och Mariehamn.

Under föreläsningen får du njuta av bilder, filmer och inspirerande berättelser från alla våra resmål - från höga berg som Elbrus och Kilimanjaro till vandring på lägre höjd i Kroatien och Italien - och självklart också Kebnekaise!

Ett urval av destinationerna som presenteras:

• Kilimanjaro, bestig Afrikas högsta berg 5895 m. Vi vandrar genom regnskog och förbi glaciärer på vägen till toppen.

• Inkaleden, upplev Machu Picchu till fots, ett härligt äventyr du sent glömmer.

• Kroatien, vandra i Dalmatien längs med kusten och upp på höga berg.

• Elbrus, ett kallt och tufft berg, men med en stor portion vilja och en bra researrangör så klarar många av att ta sig till toppen.

• Kebnekaise, Sveriges högsta punkt. Dit måste man någon gång under en livs tid, varför inte nu?

• Everest Basecamp, vandra till baslägret för världens högsta berg och upplev stämningen. Alla föreläsningar är helt kostnadsfria men har begränsat med platser.