Artiklar > Artikeltävling - Svenska smultronställen

Artikeltävling - Svenska smultronställen

I samarbete med Bokverket har vi nu en ny artikeltävling.

Svenska smultronställen

Ordet fjällsmultron myntades av Svenska Fjällklubbens redaktör Göran Fagerström för okända vackra platser i hela fjällkedjan. Han samlade tre böcker med sådana och vi har publicerat ett par berättelser här på Utsidan.

Men det finns ju smultronställen över hela Sverige! Utsidan utlyser nu en tävling om sådana. Det ska alltså vara en kort berättelse som lockar till besök. Den ska också ha en ordentlig beskrivning över hur man hittar dit och annat som kan vara viktigt.

Göran som nu driver förlaget Bokverket är enväldig jury.

Gör så här:
Skriv ditt bidrag via vårt  skrivbord senast den 13 januari 2021. Lägg artikeln som förslag med rubriken "Svenska smultronställen".

Friluftsprylar och ett paket med alla fjällsmultronböckerna utlovas som priser.

Du får gärna bifoga foton, men det är din text som bedöms.
Tips: Skriv aldrig att en utsikt är underbar eller att något är vackert. Skriv varför det är det och låt läsaren dra slutsatsen själv. Du kan läsa några fjällsmultron på Bokverkets hemsida.

Priser i tävlingen är:

1:a pris - Powerlight mini och ljusslingan sightlight mini.

2:a pris - Bokpaket med fjällsmultronböckerna från Bokverket.

3:e pris - Frystorkad mat - frukost lunch och middag.

(Kan vara andra maträtter än de på bilden.)

» Visa även betygsättningar utan kommentar