Årets affärskvinna inom svensk sportbransch!

Pernilla Nyrensten är årets affärskvinna inom svensk sportbransch 2017. Priset delades ut för sjunde året i rad, Pernilla är VD och grundare av Revolutionrace/Fritidsfabriken.

Av: ulindh

Priset till Årets affärskvinna inom svensk sportbransch är instiftat av det kvinnliga nätverket Divas som drivs av branschorganisationen Svenskt Sportforum. När priset delades ut på branschens egen gala på ISPO Academy Scandinavia så var det Pernilla Nyrensten, VD och grundare av Revolutionrace/Fritidsfabriken som tog emot det.

– Det känns enormt roligt att ha vunnit det här priset, säger Pernilla Nyrensten. Jag vill vara en förebild för andra kvinnliga entreprenörer och att fler kvinnor vågar ta steget att starta eget företag. Med vilja, slit och engagemang och kärlek till kunden tar man sig långt!

Under senhösten har nomineringar tagits emot via Svenskt Sportforums hemsida och bland ett drygt tiotal nominerade kvinnor valde juryn ut tre starka slutkandidater; förutom Pernilla Nyrensten, även Calill Odqvist-Janusch, VD på Light My Fire Sweden AB och Emma Stjernlöf, nordisk marknadsdirektör på adidas AB

I juryn för Årets kvinna inom svensk sportbransch sitter Claes Forsberg (Svenskt Sportforum), Stina Klasson (branschprofil), Maria Sandow (Svensk Handel), Martin Willners (Sportfack) och Anders Söderholm (PerformIQ). Juryns motivering lyder:

 ”Med passion, målmedvetenhet och en stark personlighet kombinerat med modern digital strategi och tydligt fokus på nöjda kunder har hon lyckats få ett nystartat företag att på bara fyra år växa mycket snabbt och uppnå god lönsamhet. Årets affärskvinna inom svensk sportbransch 2017, är Pernilla Nyrensten, VD och grundare av Revolutionrace/Fritidsfabriken.”

Det är stimulerande att få uppmärksamma en skicklig affärskvinna som så ambitiöst och på så kort tid byggt ett mycket framgångsrikt och intressant företag, säger Claes Forsberg, VD på Svenskt Sportforum. All respekt till alla befintliga leverantörer på deras marknad – men betydelsen av ett påtagligt starkt kundfokus för ett e-handelsföretag kan knappast överskattas, menar Claes Forsberg.

Tidigare vinnare av priset är Eva Karlsson, VD på Houdini Sportswear, Kajsa Claesson, dåvarande försäljningschef på Stadium, Tina Rolén, dåvarande nordisk marknadsdirektör på adidas, Ulrika Lindgren, dåvarande logistikchef på Sportamore, Janicke Blomsnes, dåvarande vice VD på XXL Sport, Ulrika Skoghag, VD och ägare på Daily Sports.

Logga in för att kommentera
Bli medlem
Glömt namn/lösen?
2018-04-22 14:43   Karina Lindström
Jag är mycket imponerad! :)
 

Läs mer

En skildring av öden och äventyr i sydvästra Afrika under nådens år 2017. Om en 3000 km lång irrfärd i främst Namibia och Angola. De efterlämnade ... 5 kommentarer
En nattvandring på 30 km i mörker. Från Landskrona till Helsingborg längs med Öresund. 2 kommentarer
Någonsin funderat på om det är läge att stanna i lägret eller sänka huvudet och pusha vidare? Det är svårt att säga att såhär är det, var gränsen går ... 1 kommentar
En reseberättelse om en solovandring som börjar med ett fjällmaraton och därefter utgår från Vålådalen och går över Stensdalsfjällen och Bunnerfjällen 5 kommentarer
Ulf Kvensler har skrivit en psykologisk thriller - Sarek. Du har nu chansen att vinna ett eget exemplar och ett sittunderlag. Chansen är stor då vi ... 1 kommentar

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.